חיזבאללה הסיג יחידות רדואן מסוריה, עיראק ותימן בחזרה ללבנון

לאחר שנחשף במהלך הימים האחרונים להתקפות סייבר וצבא ישראלים, החזיר חיזבאללה כוחות שלו שפעלו במספר מדינות ערביות, שכללו  צוותי עילית ויחידות משימה מיוחדות בסוריה.

תהליך ההחזרה מסוריה השפיע על הכוחות שנכחו במחוזות חלב ודיר א-זור ומגזרות במדבר הסורי, בעוד שמחנות צבאיים השייכים לצבא סוריה ואתרים עצמאיים במחוזות דרום סוריה שאוכלסו על ידי אנשי “חיזבאללה”  – לפי מה שדיווחו מקורות צבאיים ובטחוניים לאתר “סוריה טי וי”.

חיזבאללה פרסם חוזר ליחידותיו בתחילת ספטמבר הקובע כי הן מעלים את מוכנותן בכל שטח סוריה ומתכוננות להתמקם במקומות חדשים מבלי לציין אותם.

בימים רביעי וחמישי, 18 ו-19 בספטמבר, קיבלו קבוצות ביטחוניות וצבאיות הפעילות בסוריה והמזוהות עם חיזבאללה הודעה לפיה העבירו את המשימות שהוטלו עליהן לחדרי המבצעים והגזרות של הצבא הסורי באזורים שבהם הם נכחו.

חיזבאללה חייבה את לוחמיה שהוצאו מסוריה לעמוד לרשות המפקדים האחראים לפעילות חיזבאללה הן בקוסייר שבאזור חומס והן בזבאדני שבריף  דמשק, כדי שיועברו לדרום לבנון.

לדברי הגורם, מספר לוחמי חיזבאללה שחזרו עלה על 700 נכון ליום ראשון, כשני שלישים מהם הוחזרו על ידי חיזבאללה דרך מסדרונות הברחת גבולות שבשליטתה באזורי דמשק, בעוד שחלק מהלוחמים חזרו עם מכוניות פרטיות ורכושן כחוק דרך תחנות מכס רישמיים.

חיזבאללה מארגן את מסע חזרתם באופן ספורדי, שכן לוחמים מוחזרים בקבוצות של לא יותר מ-10 חברים כל אחד על סיפון מיניבוסים או משאיות תובלה אזרחיות, וחלקם על אופנועים, כסוג של הסוואה מחשש שיהיו מטרות למל”Yי תקיפה ישראלים הפעילים באזור לשעות ארוכות מדי יום.

המקור אישר כי רוב הלוחמים החוזרים ללבנון הם מ”יחידת רדואן”, הנחשבת לכוח המובחר בשורות חיזבאללה וחוד החנית שלה במקרה של עימות צבאי ישיר. לוחמי יחידת רדואן פרושים בקוסייר, זבדאני וקלמון ויש לו מחנות משלו ליד העיירה אל-דמייר באזור ריף דמשק ועוד באזור הכפרי המזרחי של חומס.

דרך סוריה… זימון מפקדים וקצינים בכירים מתימן ומעיראק

תהליך הגיוס שחיזבאללה החל במקביל להסלמה הצבאית האחרונה בגבול לבנון-ישראל לא הסתפק בחיזוק כוחותיו בדרום באמצעות החזרת חלק מכוחותיו בסוריה בלבד, אלא כלל גם צוותי פיקוד ומדריכים צבאיים מעיראק ותימן.

מקורות מיוחדים חשפו לאתר סוריה טי וי כי מתחילת ספטמבר הקרוב חזרו מתימן ומעיראק לסוריה מומחים המאמנים צוותים לתפעול, ניהול ושימוש בכטב”מים ומערכות טילים מונחים, והם עזבו ללבנון מיד.

קרדיט: סוריה טי וי