שמועות בסוריה: כוח צבאי הונחת באזור מציאף לאחר שהותקף לבדיקת נוכחות נשק כימי במקום

למרות שהתקיפות המיוחסות לישראל, מלפני יומיים, שכוונו למספר אתרים באזור מסיאף באזור הכפרי של מחוז חמה במרכז סוריה, אינן חדשות בזירת המדינה השסועה, אופי היעד שפגעו בו, חומרת הפגיעות ומספר ההרוגים מעידים על כך שהתקיפות אכן היו “יוצאי דופן”.

כך מעידים גם מומחים ואנליסטים צבאיים ששוחחו עם אתר החדשות האמריקאי –  אלחורה , בנוסף לתמונות לוויין וסצנות נוספות שפורסמו בתקשורת הרשמית, שתיעדו  הרס רב בשטח.

התקיפות מהאוויר בוצעו ביותר מיעף אחד, והביאו להרג של 18 בני אדם ולפציעתם של יותר מ-37 אחרים, על פי משרד הבריאות הסורי.

משרד ההגנה הסורי  לא  מסר את זהות ההרוגים, ולפי נתונים סטטיסטיים שפרסם מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם ביום שלישי, 5 מהם היו אזרחים, והחלק השני השתייך לכוחות צבא סוריה ולמיליציות האיראניות וחיזבאללה.

במצפה הסורי הסבירו כי התקיפות כוונו במיוחד ל”מרכז המחקר המדעי” במסיאף ואתרים צבאיים נוספים בכבישים המובילים אליו, והביאו להרס של מספר מבנים ומרכזים ולפרוץ שריפות בשטחי יער על הכבישים למסיאף.

ישראל לא נטלה אחריות על התקיפה, מדיניות שהיא נוקטת במשך שנים, כשהיא מפציצה אתרים צבאיים ברחבי סוריה, במסגרת מה שהיא מכנה “המלחמה בין המלחמות”.

“מרכז המחקר המדעי” במסיאף הוא אחד היעדים המותקפים ביותר על ידי ישראל, וכי התקיפות האחרונות היו הכבדות ביותר מבחינת מקרי מוות והרס שגרמו, כפי שהסביר החוקר הסורי ב”מרכז עומרן למען מחקרים אסטרטגיים”, איימן אל-דסוקי.

בראיון לאתר אל-חורה העריך החוקר אל-דסוקי כי ישנן מספר סיבות המסבירות את עוצמת המתקפה על אזור מציאף  ועיתויה.

הוא מציין, ראשית, שהתקיפה באה לאחר דיבורים במועצת הביטחון על היעדר שיתוף פעולה מלא של המשטר הסורי בנוגע לפירוק תוכנית הנשק הכימי שלו.

מנגד, החוקר סבור כי התקיפה מאששת גם את “להיטותה של ישראל לבסס את הקווים האדומים שלה בסוריה בכל הנוגע להסרת איום הנשק להשמדה המונית ותוכנית הטילים הבליסטיים המהווים איום עליה, במיוחד לאור הידיעות שנפוצו בסוריה על נחיתת כוח צבאי  באזור היעדים שהותקפו על מנת לקחת דגימות מהשטח (אוויר וקרקע)  לניתוח ולאשש חשדות האם המקום שהותקף אכן עסק בפיתוח נשק כימי ובאיזה סוג”.

תמונה

קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות