הלחימה באזור שבשליטת דאעש בדרום בגולן הסורי. חיתוך מצב

צבא סוריה נמצאת כרגע באופנסיבה רחבת היקף במטרה לכבוש מחדש את כל אזור הגולן הסורי הדרומי מידי כוחות דאעש.

למטרות מתקפה זאת ריכז צבא סוריה כוחות צבא גדולים ביותר והוא נעזר גם במיליציות השיעיות הנתונות לפיקוד אירני.

הניסיון הסורי להשתלט על כל האזורים הגובלים בישראל , והודעת ישראל כי אם יכנס לשטח המפורז לוחם שאינו מצבא סוריה-הוא יושמד , הריץ לישראל את שר החוץ הרוסי-לברוב ואת הרמטכ"ל הרוסי על מנת להגיע להסכמה איך תראה דרום סוריה והאזורים הסמוכים לגבול ישראל ביום שאחרי הבסת דאעש.

בינתים המצב של צבא סוריה אינו מזהיר שבכל הקשור בלחימתו נגד כוחות דאעש שבמפגש הגבולות ירדן-ישראל-סוריה.

מבט במפת השטח המעודכנת להיום מראה כי צבא סוריה מפעיל מאמץ צבאי דו-ראשי נגד כוחות דאעש.

הכוח מצפון  באזור תל ג'מוע מבוסס על  כוח אלנימר בפיקודו של תת אלוף סוהיל אלחסן , בכוח לוחמים של מודיעין חיל האוויר וכוח פריצה של דיויזיה 9 נתון בלחימה קשה  נגד דאעש ויש להם אבדות קשות . דיווחים מהשטח טוענים כי גופות חיילים סורים רבים מוטלים בשדות ואף אחד לא אוסף אותן. כמו כן הצליחו חוליות נ"ט של דאעש להשמיד 2 טנקים של צבא סוריה.

הכוח מדרום מבוסס על כוחות מצבא סוריה וכוחות של המיליציות האירניות המרכזים כרגע כוחות מול העיירה ג'לין הנמצאת 18 ק"מ מגבול ישראל במטרה לכבוש אותה. צבא סוריה שלח לשם,מצדו, כוחות משימה מדיויזיה 5 ודיויזיה 4 .ברור לכולם שהכוחות האירנים,שישראל טוענת שהם לא שם , נמצאים שם בכוחות גדולים .
בכל מקרה שוב ושוב הודפים דאעש את הכוחות ולא נותנים להם להתקדם.

ברקע מבצעים כל הזמן מטוסים ומסוקים רוסים וסורים הפצצות על עיירות וכפרים שבשליטת דאעש במטרה להכריח אותם להיכנע ולצאת מהאזור.

יש לציין כי צבא סוריה צרף לשורותיו לוחמים שרק לפני כמה ימים נלחמו לצד המורדים , והם כרגע משתתפים במתקפה על דאעש.

ולחשוב עכשיו שאם המורדים היו נלחמים עם הנשק הכבד שלהם ועם טילי הנ"ט איך הם היו פוגעים בצבא סוריה ונותנים לו פייט רציני.

צבא סוריה יורה גם רקטות רבות לעבר ריכוזי אוכלוסין במובלעת של דאעש והתקרית הבוקר בו נורו טילי SS-21 טושקה לעבר מטרות דאעש ומערכות ההגנה האווירית הישראלית חשבו שזה מכוון לעבר ישראל המחיש את הרגישות הרבה באזור ששר החוץ הרוסי מנסה כרגע להנמיך את להבותיה.

מצגת: המערכה מול דעש ברמת הגולן 

כתיבת תגובה