דיווחים: חה”א המצרים הזמין מטוסי קרב דור 4 מסין במקום לשדרג את מטוסי האפ-16. ספויילר: לא יקרה!

לפי הדיווחים, משרד ההגנה המצרי ביצע את ההזמנה הראשונה שלו אי פעם עבור מטוסי קרב דור רביעי סיניים, עם מספר לא מוגדר של מטוסי J-10C שהוזמנו ב-19 באוגוסט.

התפתחות זו מגיעה כאשר קהיר ממשיכה לחזק את היחסים האסטרטגיים והכלכליים עם בייג’ין, ובעקבות הצטרפותה לגוש ה-BRICS בראשות סין מוקדם יותר השנה.

הרכישה הופכת את מצרים ללקוחה השנייה של מטוסי ה-J-10C אחרי פקיסטן, אם כי דיווחים לא מאושרים מצביעים על כך שסודן השכנה הגיעה להסכמה לקנות מטוס זה לפני פרוץ המרד במדינה באפריל 2024 ועכשיו עיכבה את שיחות הרכישה.

אומרים כי מטוסי קרב אלו נועדו להחליף את F-16 Fighting Falcons המתיישנים של מצרים שמתחילים לצאת מהשירות.

עלו השערות כי הרכישה נועדה להוות אלטרנטיבה להצעות של ארה”ב למצרים לרכוש את חבילת השדרוג F-16V למודרניזציה של מטוסי ה-F-16 שלה, כאשר מקורות סיניים טוענים כי ה-J-10C הוא בעל יכולת לחימה טובה יותר מזה של ה- F-16 המשופר ובמחיר דומה.

למעט שלוש טייסות של מטוסי קרב מיג-29M שהזמינה מצרים מרוסיה ב-2015, כל מטוסי הקרב מהדור הרביעי של מצרים הם ממוצא מערבי, ורכישת מטוסי ה-J-10C נתפסת כנקודת מפנה אפשרית עבור מצרים.

לחיל האוויר המצרי 200 מטוסי F-16 המהווים את עמוד השדרה שלו.

 

ספויילר: ככל הנראה מדובר בתרגיל שיווקי ידוע ומוכר של מצרים לארה”ב כדי שתוזיל את מחיר ערכות השדרוג של מטוסי האפ-16 ותסכים למכור לה את מטוסי האף-15 החדישים , שאף ישראל הזמינה כמותם לאחרונה ובוודאי שלא תסכים שגם למצרים יהיו כאלו.   

ארה”ב תעצור למצרים את המענק השנתי של מיליארדי דולרים אם מצרים תקנה מטוסי קרב מסין ואת זה מצרים לא יכולה להרשות לעצמה לאור מצבה הכלכלי העגום מאוד.

קרדיט: ערביכ דפנס  קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות ומשרד ההגנה הסיני