מסמך מהמחשב של סינוואר חושף את האסטרטגיה לגבי בני הערובה והמלחמה. פרטים

עיתון “הארץ” דיווח ביום שישי כי מסמך שנמצא במחשבו של מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, מפרט את האסטרטגיה של התנועה במשא ומתן, בשיחות בני ערובה ובמלחמה כולה עם ישראל – כך מצטט אתר החדשות האמריקאי “אלחורה”.

המסמך, שפורסם על ידי העיתון הגרמני “בילד” ומתוארך לאביב 2024, מראה כי חמאס נחלש מבחינה צבאית, אך מטרתו העיקרית היא להחליש את ישראל בינלאומית ולנצל את בני הערובה מול ממשלת ישראל מבפנים, על ידי לחיצה על משפחות החטופים והציבור הישראלי.

בנוסף, המסמך חשף כי חמאס ינסה להאשים בטרם עת את ישראל בכל כישלון במשא ומתן, תוך שהוא ממסגר את הכישלון כדחייתה של ישראל את התנאים שהציעה ארצות הברית והסכמת חמאס, ללא קשר לסיבה האמיתית מאחורי השיחות הכושלות.

עוד צוין במסמך, לפי העיתון, כי חמאס, המסווג כארגון טרור בארה”ב, מתכנן להציע להציב כוח ערבי בעזה כ”מחסום” בין ישראל לתנועה, אשר ימנע מישראל להיכנס מחדש לעזה לאחר הפסקת האש.

שלשום חשף ה”ניו יורק טיימס” פרטים חדשים על הטקטיקה של חמאס בבניית מנהרות, שיכולים להסביר את הקשיים שעמם מתמודד הצבא הישראלי בפירוק היכולות הצבאיות שלו עד כה.

הפרטים כלולים בספר הדרכה של החמאס, משנת 2019, שנמצא על ידי כוחות ישראליים במהלך המלחמה הנוכחית בעזה, ונסקר על ידי העיתון האמריקאי.

המדריך מתאר בקפידה את ההיערכות למבצע צבאי תת-קרקעי שיכול לעמוד במלחמות ארוכות ולהאט את כוחות היבשה הישראליים בתוך מנהרות חשוכות.

ההסכם, שנערך הרבה לפני מתקפת החמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, עוזר להסביר מדוע, כמעט שנה לתוך המלחמה, ישראל “נאבקת” כדי להשיג את מטרתה לפרק את חמאס.

فيديو جديد للسنوار بحوزة إسرائيل ومطاردته السرية تحتدم في الأنفاق

קרדיט: אלערביה

 

מדריך הלחימה התת-קרקעי מכיל הנחיות כיצד להסתיר כניסות למנהרות, לאתר אותן באמצעות מצפנים או GPS, להיכנס במהירות ולנוע ביעילות.

הוא מתאר בפירוט מדוקדק כיצד חמושים מנווטים בחושך, נעים בחשאי ויורים מנשק אוטומטי במקומות צרים כדי להשיג קטלניות מקסימלית.

המסמך קובע כי “בזמן תנועה בחושך בתוך המנהרה, הלוחם זקוק למשקפי ראיית לילה המצוידים בקרני אינפרא אדום”, ומצביע על כך שבזמן תנועה במסדרונות צרים בחושך, על היורה להניח יד אחת על הקיר ואת האחרת על החמוש שלפניו.

מפקדי השדה קיבלו גם הנחיות להגביל את הזמן שלוקח ללוחמים שבפיקודם לעבור בין נקודות תת-קרקעיות שונות, בשניות.

 

המסמכים מתייחסים לדלתות חסינות פיצוץ במנהרות להגנה מפני פצצות וחיילים ישראלים. 

המסמך מראה כי שנה אחת בלבד לפני שתקף את ישראל, סינוואר הסכים להוציא 225,000 דולר כדי להתקין דלתות חסינות פיצוץ כדי להגן על רשת המנהרות מפני תקיפות אוויריות והתקפות קרקעיות.

בשבת הודיע ​​צה”ל כי מצא גופות של 6 בני ערובה במנהרה באזור רפיח בדרום רצועת עזה. לפני כן פורסם כי ערבי ישראלי חולץ במהלך “מבצע מורכב” בדרום רצועת עזה. דובר הצבא אמר: “הוא חולץ מהמנהרות התת-קרקעיות”.

ישראל מאמינה שסינואר מנהל את המלחמה ונמלט מרודפיו דרך המנהרות.

نيويورك تايمز: جهود أميركية اسرائيلية لمطاردة السنوار لكنه شبح!

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: אלחנאדק