מי ביקש מרמטכ”ל חיזבאללה, “רוח הרפאים”, לעבור קומה כדי להקל על חיסולו?

תעלומת ההתנקשות במנהיג החשאי ביותר של חיזבאללה, פואד שוכר, נותרה לא ברורה עד כה. חיזבאללה עצמה עדיין מנסה לפענח את התעלומה הזו. עובדה חדשה שנחשפה היום טענה כי היתה שיחת טלפון מוזרה שבקשה משוקר לעלות לקומה מסוימת בבניין שישראל הפציצה ב-30 ביולי ב”חארת חריכ” – حارة حريك, כדי להקל על חיסולו!

הוול סטריט ג’ורנל חשף היום , יום ראשון, פרטים נוספים על ההתנקשות ב”אל-רוח”, רוח הרפאים, כפי שתואר “אחת הדמויות החשובות בתולדות חיזבאללה, אך הוא חי חיים כמעט בלתי נראים. ”

 

היום האחרון לפני ההתנקשות

לפי העיתון, פואד שוכר לא התנייד  הרבה בשל אמצעי הזהירות הביטחוניים הנרחבים שנקט. לצורך כך בילה את יומו האחרון בקומה השנייה של הבניין שהופצץ על ידי ישראל.

כדי להימנע מלנוע הרבה, ה”וול סטריט ג’ורנל” אומר שהוא גר בקומה השביעית של אותו בניין.

הופעתה של “רוח הרפאים” מעולם לא הייתה תכופה. האיש הופיע מעט במפגשים מעוטי משתתפים של חיזבאללה עם בכירים. מוקדם יותר השנה, “שוכר השתתף בהלוויה של אחיינו, שמת במהלך העימותים עם ישראל, וציין כי השתתף בטקס זה רק לכמה דקות”, כך אמר לעיתון אחד ממכריו.

 כמו כן, פניו של שוקר היו כל כך לא ידועים עד שהתקשורת הלבנונית פרסמה תמונות מזויפות שלו לאחר מותו.

 

חיבור מסתורי

העיתון מצטט את מי שהוא כינה “בכיר חיזבאללה” שאמר כי בליל ההתנקשות, קיבל שוכר טלפון ממישהו שביקש ממנו ללכת לדירתו בקומה השביעית.

בסביבות השעה 19:00 פגעו טילים ישראליים בדירה עצמה ועל שלוש הקומות שמתחתיה, והרגו את שוכר, אשתו, שתי נשים נוספות ושני ילדים. יותר מ-70 בני אדם נפצעו, לפי משרד הבריאות הלבנוני.

בכיר בחיזבאללה אמר, “הקריאה למשוך את שוכר לקומה השביעית, שם יהיה קל יותר לחסל אותו, בין הבניינים מסביב, הגיעה ככל הנראה ממישהו שפרץ לרשת התקשורת הפנימית של חיזבאללה”.

לפיכך, הבכיר חשף כי חיזבאללה ואיראן ממשיכים לחקור את המחדל המודיעיני, אך הם סבורים שישראל התגברה על המחסומים הטכניים של מערכות התקשורת של חיזבאללה והצליחה לחדור לרשת התקשורת שלה.

 

הקשר האחרון בינו לבין נסראללה

לא נחשפה זהות האנשים שהתקשרו לשוכר לפני ההתנקשות, אך אחד מהם הוא מזכ”ל המפלגה עצמה, סייד חסן נסראללה.

נסראללה חשף כי שוחח עם שוכר רק שעה או פחות לפני ההתנקשות, בניגוד למה שנאמר ב”וול סטריט ג’ורנל” ששוחח, איתו “כמה שעות לפני כן”.

נסראללה אמר במיוחד ביום השנה של שבוע להתנקשות ב-7 באוגוסט השנה: “בשיטפון אל-אקצא מהיום הראשון התחיל המבול, כלומר בבוקר, כשהחדשות התפרסמו, דיווחנו על כך שהתחלנו את הפעילות ב-8 באוקטובר ולא ב-7 באוקטובר”. הטקסט הזה הוא על פי שידור מילה במילה של ערוץ אלמנאר של חיזבאללה.

צעיר , הנמנה על שכניו של שוכר סיפר לעיתון האמריקני, שישב על המדרכה ליד הבניין שבו נרצח: “שמענו את שמו, אבל מעולם לא ראינו אותו. “הוא היה כמו רוח רפאים.”

קרדיט: אלג’נובייה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות