הערכה: אתמול הושמד מערך ל”א איראני בגולן הסורי שנועד לשבש את התקשורת בכל צפון ישראל

נראה כי ישראל ממשיכה , באינטנסיביות , לקצץ יכולות צבאיות מהכוחות האיראנים שנפרסו מול הגולן הישראלי.

אתמול נוטרל מערך לוחמה אלקטרונית איראני שנועד לשבש את התקשורת בחזיתות הגולן וגבול הצפון וכמו כן הושמד נשק איראני חדיש, כנראה מתחום הנ”מ , שקודם לקרבת הגבול הישראלי בניסיון למנוע מכלי טייס ישראלים להכנס לשמי סוריה דרך הגולן.

אתרי חדשות סורים מקומיים דיווחו כי צה”ל הפציץ ביום ראשון אחר הצהריים את תל אל-ג’אבייה – تل الجابية,  הנמצא מערבית לעיר נוה –  نوى באזור הכפרי המערבי של מחוז דרעא בדרום סוריה, ללא דיווחים על הרוגים או פצועים עד כה.

רשת החדשות הסורית המקומית “דרעא 24” מסרה כי הפצצה ישראלית כוונה לתל שהפך למוצב צבאי, אל-ג’אביה, ועשן נראה עולה ממרגלות הגבעה, בעוד שבאתרי חדשות אחרים עולה כי התל הותקף בפגזי ארטילריה כבדים.

התל שהותקף נמצא במרחק של כ-10 קילומטרים מהגבול עם הגולן הישראלי, ושייך לחטיבה 61, ומוקפת בכמה מאחזים צבאיים וכמה גדודים, ביניהם גדוד שילקה וגדוד 64.

תותחי שילקה:

زي أس يو-23-4 شيلكا - ويكيبيديا

קרדיט: ויקיפדיה

 

תל אל-ג’אביה ידוע בביצוריו הצבאיים הגדולים, ובתוכו ישנם אמצעי חסימה אלקטרוניים – أجهزة تشويش איראניים מתקדמים ומחסני נשק חדישים, והיא מוקפת בעצים גבוהים המסייעים בהסתרת הציוד הצבאי בתוכה, בנוסף לתגבור כל הכוחות שבכניסות לעיר.

אירגון צבא סוריה החופשי המכונה “התכנסות אחראר חוראן” טוען כי מסביב לתל אל-ג’אביה יש מאחזים צבאיים המצוידים בנשק כבד, כולל טנקים ונשק נ”מ.

האירגון דיווח בעבר כי מיליציות המזוהות עם איראן וחיזבאללה הלבנוני תפסו את התל הצבאי אלג’אביה והפכו אותו למפקד של כוח צבאי גדול.

 

כלי תקשורת סורים לא סיקרו את התקיפה הישראלית על תל אלג’אביה, כפי שקרה בעבר ,כשישראל תקפה יותר מאתר אחד במחוז דרעא בסוף החודש שעבר.

ההפצצה הישראלית מגיעה בזמן שהאזור עד למתיחות הולכת וגוברת לאחר שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נשבע להגיב לאחר שחיזבאללה תקף את ישראל בטילים והרג 12 בני אדם בעיירה מג’דל שמס בגולן, וכן במקביל למתיחות בין ישראל לאיראן על רקע ההתנקשות באיסמעיל הנייה בטהרן.

לפני מספר ימים נפצעו ארבעה חיילים סורים בתקיפה ישראלית על אתר צבאי בסביבת נמל התעופה הצבאי  אלשעיראת –  الشعيرات  שבאזור המזרחי של מחוז חומס. אז , דיווחה סוכנות הידיעות הסורית, SANA, כי “בערך בשעה 20:55 ביום חמישי בערב, האויב הישראלי פתח במתקפה אווירית מכיוון צפון לבנון, על מספר מטרות צבאיות באזור המרכז”.

قصف مكثف على تلال ريف نوى "الاستراتيجية" (خريطة) - عنب بلدي

קרדיט: ענב בלדי

 

הערה ברקע הכתבה: התקיפה הישראלית אתמול נועדה להשמיד מערך ללוחמה אלקטרונית שהאיראנים פרסו בקרבת גבול ישראל ונועד לשבש את כל התקשורת הצבאית לא רק מול הגולן הסורי , אלא גם נועד לשבש את כל התקשורת של כוחות צה”ל לאורך גבול לבנון שנועדו להתעמת עם כוחות חיזבאללה במקרה של פריצת מעשי איבה בהיקף מלא.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם שירה- יוצרת תמונות ב-AI