אז מה יקרה בזמן הקרוב? דעה!

אז מה יקרה בזמן הקרוב? האם אנחנו לקראת מלחמה בצפון? בתכלס, אף אחד לא יודע אבל, אולי ננסה להבין מה הכיוון, מלבד אולי מספר אנשים בודדים בצמרת הביטחונית, שיודעים לקראת מה אולי אנחנו הולכים (אני מקווה שהם באמת יודעים).

1. על פי תמונה, שפורסמה באתר הטלגרם של אור פיאלקוב, קרוב ל – 50% משטח הרצועה עדיין ללא שליטת צה”ל כלומר, צה”ל עדיין לא טיהר את מחנות המרכז ועוד אזורים אחרים. אם אני מבין נכון, עדיין יש שם עבודה רבה.

עכשיו, האם צה”ל רוצה או מסוגל לבצע תמרונים גם בלבנון וגם בעזה בו זמנית? לא יודע, אולי כן אולי לא, אבל ברור שבלי כיבוש דרום לבנון לא יהיה פתרון למצב בצפון ואם הוא יקרה, אז רק זמנית.

2. אם אני לא טועה, אישרו למפונים בצפון זמן נוסף עד תחילת שנת 2025?, כלומר לא יהיו לימודים בשנת הלימודים החל מ – ראשון לספטמבר והמפונים יחלו את שנת הלימודים במקום שבו הם מתגוררים, לכאורה, פחות לחץ כי הילדים יהיו במסגרת שנה לפחות.

3. האיראנים, שהם שחקני פוקר מעולים כבר הריחו את העניין עם טראמפ מזמן והחלו בפעולות ריכוך דיפלומטיות בכך, שהם התפטרו מהנשיא הקיצוני ע”י חיסולו במסוק ומינו בימים האחרונים נשיא חדש, מן סוג של מריונטה “מתונה”, שקרא מיד להגיע להסכם בנושא הגרעין עם ארה”ב. זאת גם יכולה להיות הטעייה לקראת הישורת האחרונה בפיתוח פצצת אטום אך, גם איתות לטראמפ וארה”ב, שהם רוצים להוריד את גובה הלהבות.

4. ארה”ב נמצאת בתוהו ובוהו פוליטי וצבאי מוחלט. אין מנהיג במדינה – עדר ללא רועה. האם יכולה ישראל לצאת למלחמה עוצמתית בצפון, שעלולה גם להיות מלחמה רבת חזיתות וגם באופן ישיר מול איראן ללא עמוד שדרה אמריקאי, שאיננו מתפקד?

 

ישנם עוד פרמטרים נוספים אבל נעזוב אותם כרגע – בגלל כל הדברים האלה אני משער, שאם תהיה מלחמה בצפון היא תתרחש אך ורק אחרי, שטראמפ יכנס לבית הלבן בינואר (במידה וינצח כמובן) וגם אז, אני לא בטוח במאה אחוז, שזאת תהיה המטרה המיידית שלו.

אז נסכם – במזרח התיכון מלחמה קיימת כל הזמן, מלחמה אזורית יכולה להתפתח בכל רגע נתון. הדבר היחיד שאני בטוח זה ששום דבר לא בטוח.

קרדיט: ערוץ הטלגרם המשקיע ששוקע    קרדיט לתמונות: ערוץ הטלגרם היוצרים AI