מרכזי מחקר אמריקאים מזהירים: איראן על סף החזקת נשק גרעיני

קואליציה של צוותי חשיבה וקבוצות פעילים ידועים בארה”ב, כולל ברית ונדנברג והקרן להגנה על דמוקרטיות, הזהירו כי תוכנית הגרעין של המשטר האיראני הגיעה לשלב קריטי וכי המשטר האיראני יכול לייצר מספיק אורניום מועשר. לבנות נשק גרעיני מרובות תוך מספר ימים.

 

קואליציה של צוותי חשיבה וקבוצות אקטיביסטיות  ידועות  , כולל ברית ונדנברג והקרן להגנה על דמוקרטיות, הזהירו כי  תוכנית הגרעין של המשטר האיראני  הגיעה לשלב קריטי וכי המשטר האיראני יכול לייצר מספיק אורניום מועשר ולבנות מספר ראשי נפץ גרעיניים תוך מספר ימים.

ההכרזה מגיעה בעוד תשומת הלב העולמית מתמקדת במלחמה בין ישראל לתנועת חמאס הפלסטינית הנתמכת על ידי איראן ברצועת עזה, כמו גם בבחירות לנשיאות ארה”ב ב-2024, וטהראן מגבירה בהתמדה את פעילות העשרת האורניום שלה.

בדו”ח, קבוצות מחקר אלו קראו לנשיא ארה”ב הבא להאיץ את הפיתוח של “אפשרויות צבאיות אמינות” כדי למנוע מהמשטר האיראני להחזיק נשק גרעיני ולאמץ “אסטרטגיה קוהרנטית ומקיפה” כדי להתמודד עם האיומים הנשקפים מהאיראנים, תוכנית הגרעין של המשטר  ופעילויותיו מערערות היציבות.

הדו”ח המשותף, שנתמך על ידי תשעה מרכזי מדיניות חוץ וצוותי חשיבה, כולל United Against Nuclear Iran, הליגה הלאומית לדמוקרטיה באיראן, וקידום החופש האמריקאי, מדגיש את הדאגה הגוברת בקרב חתך רחב של קהילת מדיניות החוץ של אמריקה מחוסר הנכונות של ממשל ביידן להתעמת עם המשטר האיראני.

 

המלצות הקבוצה לנשיא ארה”ב הבא כוללות:

– חיזוק בריתות עם מדינות מערביות אחרות להטלת סנקציות על פעילותה הגרעינית של טהראן והטלה מחדש של שורה של צעדים כלכליים שבוטלו תחילה על ידי האו”ם כחלק מהסכם הגרעין מ-2015.

הכנת משרד ההגנה האמריקאי, הפנטגון, ליישם במהירות מצבי חירום צבאיים במקרה של כישלון הרתעה.

– התמודדות עם מסע ההשפעה הזרה של טהראן על ידי הדלפת מידע מסווג והעמדה לדין של בכירי המשטר האיראני המעורבים במאמצי המשטר להרוג מתנגדים איראנים ובכירים אמריקאים.

– “שימו לב יותר לשליחי הטרור של המשטר האיראני והשאירו את המשטר האיראני אחראי על מעשיהם!”

– תמיכה גדולה יותר בכוחות המתנגדים  למשטר האיראני באיראן .

הדו”ח מזהיר כי  תוכנית הגרעין המתקדמת של המשטר האיראני,  יחד עם מכלול פעילויותיו מערערות היציבות, מדגישות את הצורך הדחוף באסטרטגיה קוהרנטית ומקיפה להתמודדות עם איומים אלו.

קרדיט לתמונות: שירה-ערוץ לתמונות ב-AI