בלומברג: אלו הנקודות שכדאי לשים לב בדבריו של יו”ר הפד האמריקאי

חמש נקודות מפתח לפי בלומברג שכדאי לשים אליהן לב בעדות של יו”ר הפד, ג׳יי פאוול, בפני ועדת הבנקאות של הסנאט האמריקאי היום:

• פאוול השאיר את אפשרויות פתוחות לגבי מועד הורדת הריבית, שצפויה לפי השווקים לקרות בספטמבר. פאוול אמר לסנאטורים שהוא לא מצפה שהמהלך הבא יהיה העלאה, אך סירב לתת לוח זמנים כלשהו להורדות. “אני לא הולך לשלוח סימנים כלשהם לגבי עיתוי פעולות עתידיות״, אמר.

• פאוול הדגיש שישנם ״סיכונים דו-צדדיים״ למדיניות של הפד. כלומר לפעול מוקדם מדי או מאוחר מדי. פאוול הדגיש את המטרות המרכזיות של הבנק – תעסוקה מלאה ויציבות מחירים. הפד יקבל את החלטותיו “ישיבה אחר ישיבה”, אמר.

לגבי האינפלציה אמר היו״ר כי הנתונים האחרונים הראו התקדמות ״מתונה״ נוספת ונתונים טובים נוספים יחזקו את ביטחון הפד בחזרת האינפלציה ליעד שנתי של 2% – שזה התנאי להורדת ריבית. ״חולשה בלתי צפויה בשוק העבודה עשויה גם היא לגרום להורדה״, הוסיף פאוול. ״בעוד שהכלכלה האמריקאית מאטה ושוק העבודה מתקרר, שיעור האבטלה נשאר נמוך לפי סטנדרטים היסטוריים והכלכלה האמריקאית היא הטובה ביותר בעולם״, אמר.

• כשנשאל על תוכנית להגדלת דרישות ההון לבנקים הגדולים ביותר, אמר פאוול כי הפד ורגולטורים אחרים קרובים לסיום הרפורמות בהצעה שפורסמה ביולי 2023 וכנראה יצטרכו לבקש הערות ציבוריות על התוכנית המתוקנת לפני השלמתה. פאוול אמר שזה “עשוי להיות נכון” שנסיים עם תוכנית סופית בתחילת 2025.

• ואכן בהתאם לעדות המתונה של פאוול, התגובה בשווקים היתה מתונה כשיו״ר הפד ניסה לא לאותות לגבי המדיניות של הבנק בטווח הקצר. שוקי המניות נעו בסמוך לרמות השיא.

Probably the most important part of Powell’s speech at Jackson Hole.  #powell #fed #interestrates #economy #stocks #invest

קרדיט: ערוץ הטלגרם מנועי הכסף    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות