ישראל מהדקת את המצור היבשתי על אספקת נשק בדרך היבשה לחיזבאללה

כוחות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש הכחישו כי תקפו ביום שישי האחרון מיליציות פרו-איראניות בתקיפה אווירית סמוך לגבול הסורי עם עיראק.

הקואליציה הבינלאומית (כוח המשימה המשותף – Operation Inherent Resolve) אמרה בהצהרה ביום שבת, “הדיווחים שכוחות אמריקאים או קואליציה ביצעו תקיפה אווירית בגבול עיראק-סוריה, ביום שישי, אינם נכונים”.

בהודעה, שפרסמה הקואליציה באמצעות חשבונה בפלטפורמת X, נכתב כי “פעולה כזו לא התרחשה”.

 

מוקדם יותר היום, שבת, הודיעה מיליציית “ההתנגדות האסלאמית בעיראק – גדודי חיזבאללה” על הריגתו של אחד מחבריה בהפצצה שמטרתה ,אתמול, יום שישי, היתה משאית עמוסה בנשק בנפת דיר א-זור שבמזרח סוריה.

מיליציית “ההתנגדות האסלאמית” אמרה כי אחד מלוחמיה נהרג ב”הפצצה אמריקאית בוגדנית על רכבו, במהלך סיור בפאתי הגבול עיראק-סורי”, כפי שתיארו זאת.

זה קרה לאחר שמקורות מקומיים זהים בדיר א-זור הפיצו ידיעות על כטב”מ לא ידוע שתקף משאית עמוסה בנשק שהיה מיועד למיליציה של משמרות המהפכה האיראניים בכפר אשאייר, ממערב לעיר אל-בוקמאל באזור הכפרי של דיר א-זור, ליד הגבול עם עיראק.

מספר פיצוצים נשמעו במקום לאחר שהמשאית הותקפה, בעוד שאתרי חדשות מקומיים פרסמו קטעי וידאו שבהן נראו להבות עולות מהאזור המותקף. 

التحالف الدولي ينفي استهداف ميليشيا موالية لإيران شرقي سوريا

קרדיט: רשתות חברתיות

תקיפות על דיר א-זור במזרח סוריה

במרץ האחרון הודיעו מיליציות עיראקיות הנאמנות לאיראן על הריגת 9 מחבריהן בתקיפות אוויריות שכנראה היו ישראליות, שהתמקדו בערים אל-בוקמאל ואל-מיאדין באזור הכפרי המזרחי של דיר א-זור.

רשתות מקומיות חשפו כי המפקד הבכיר המכונה “חאג’ אסכר”, מפקד המיליציה של משמרות המהפכה האיראניים, נהרג ככל הנראה באזור אלבוכמאל, בעוד שעמודי חדשות איראניים המקורבים למיליציה דיווחו כי “חאג’ אסכר” נלקח לבית החולים.

התקיפות הגיעו יומיים לאחר שמיליציות איראניות פתחו במתקפה עם מל”טים וטילים על בסיס “חראב אל-ג’יר” האמריקאי בנפת חסכה.

ב-2 בפברואר, כוחות ארה”ב ביצעו סדרה של תקיפות אוויריות נגד עמדות של מיליציות איראניות בסוריה ובעיראק, וגרמו להרוגים ופצועים.

קרדיט: סוריה טי וי