"המעצמות הסכימו להוציא את טורקיה מסוריה ולפרק את הנוכחות הכורדית"

צבא סוריה עוסק בימים אלו בטיהור שטחי מחוזות סוידאא',דרעא וקונייטרה שבדרום המדינה מנוכחות כוחות צבא המורדים ופעילי דאעש. ברקע פעילות זאת נראה כי כוחות המורדים ,הפרוסים לאורך גבול הגולן עם ישראל ,נעזבו לנפשם והם למעשה עומדים לגורלם לבד.

מי שחושב שישראל "בגדה" בבני בריתה, ששמרו על גבול הגולן מגורמים רדיקלים סורים במשך 7 שנות מלחמת האזרחים ,  כנראה לא מכיר את  משחקי הכוחות והפוליטיקה שבין המעצמות .

התמונה של ‏غسان ابراهيم‏.

עיתונאי ממוצא סורי היושב בלונדון – איברהים רסאן אומר בראיון לרשת אוריינט ניוז כי על פי מקורותיו הנשיא פוטין והנשיא טראמפ סיכמו בהלסיניקי , בוועידת הפסגה האחרונה ביניהם, כי טורקיה תחזיר לשליטת משטר אסד את כל השטחים שהשתלטה עליהם בצפון סוריה וכל כוחות המורדים של צבא סוריה החופשי שסייעו להם בלחימה נגד דאעש ונגד הכורדים, יגורשו מהאזור בקרוב. לאחר מכן הנוכחות הצבאית הכורדית לאורך גבולה הדרומי של טורקיה תפורק במשא ומתן.

ולמרות שטורקיה כרגע מציגה עמדה בלתי מתפשרת בהגנה  על מחוז אידליב , למעשה נשיאי המעצמות הסכימו כי גם מחוז זה יחזור להיות תחת שלטונו של אסד ועל כל כוחות המורדים הסונים לעשות סולחה עם המשטר או לצאת לגלות או להיות מושמדים.

המעצמות תמימי דעים כי סוריה לא תפורק לגורמי שליטה שונים במדינה אחת .

לאור דבריו קל יותר לבחון את עמדת ישראל שלא להתערב צבאית לטובת ארגוני המורדים שהתפרסו לאורך גבול הגולן.

ישראל מיישרת קו עם מהלכי המעצמות ובתמורה תקבל הרחקת האירנים מסוריה או עד שיוכח אחרת!

כתיבת תגובה