לראשונה: סעודיה מפעילה שרות הובלות לעולי רגל במונית אווירית אוטונומית

ביום רביעי פיקח שר התחבורה והלוגיסטיקה ויו”ר מועצת המנהלים של הרשות הכללית לתעופה אזרחית, סאלח בן נאסר אל-ג’סר, על השקת ניסוי המונית האווירית אוטונומית.

השירות החדש מספק הסעות עולי רגל בין המקומות הקדושים ותורם להקלת התנועה במצבי חירום, הובלת ציוד רפואי ומתן שירותים לוגיסטיים באמצעות הובלת סחורות.

 

 שיטה מודרנית וידידותית לסביבה

חווית המונית האווירית האוטונומית היא אחת מיוזמות מערך התחבורה והלוגיסטיקה מבין 32 הטכנולוגיות המודרניות שיושמו בחג’ השנה, והיא חלק מהמאמצים לאמץ טכנולוגיות חדישות ולרתום אותן לשרות עולי הרגל.

 שר התחבורה והלוגיסטיקה אישר כי השקת חווית המוניות האוויריות האוטונומיות באה ביוזמת מערך התחבורה והלוגיסטיקה, ביישום טכנולוגיות התחבורה העתידיות העדכניות ביותר , ואימוץ מודלים חדשים, חדשניים וידידותיים לסביבה הנשענים על יישומי בינה מלאכותית.

 הוא הוסיף כי יוזמה חדשה זו תתמוך בקיימות של מגזר התחבורה המודרני ותשיג את יעדי האסטרטגיה הלאומית לשירותי תחבורה ולוגיסטיקה בהתאם לחזון הממלכה 2030.

 הוא המשיך ואמר  כי היוזמות והפרויקטים של האסטרטגיה הלאומית לתחבורה ולוגיסטיקה פועלים להפעיל טכנולוגיות חדישות ומתקדמות, בין אם טכנולוגיות מוניות אוויריות אוטונומיות, מכוניות חשמליות או רכבות מימן.

 יו”ר הרשות הכללית לתעופה אזרחית, עבדולעזיז בן עבדאללה אל-דואיילג’, מצדו הסביר כי יוזמות אלו נועדו לאפשר ניידות אווירית מתקדמת, שכן השימוש במוניות אוויריות אוטונומיות יצמצם את זמן הנסיעה של נוסעים באזורים צפופים, במיוחד למקרי חירום, וקלות הובלת סחורות ואספקה ​​רפואית וביצוע מהיר של משימות מעקב ופיקוח באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים.

קרדיט: שהב ניוז     קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות – סקיי ניוז בערבית