היה שנים רבות תחת מעטה כבד של סודיות: טיל המשמש את ישראל לתקיפת מטרות אוייב

 התעשייה האווירית הישראלית חושפת גרסה חדשה של הטיל הבליסטי המשוגר מהאוויר – AIR LORA

 

לאחר שנים של סודיות, סוף סוף חשפה התעשייה האווירית גרסה של הטיל הטקטי LORA המשוגר מהאוויר .

בשדה הקרב המודרני, טילי אוויר-קרקע (AGM) הפכו חיוניים לסיוע אווירי קרבי יעיל. ככל שאזורי ההגנה מפני טילים אוויריים (AMD) מתרחבים, מה שמצריך שיגורים מטווח ארוך יותר כדי להגן על מטוסים וטייסים, הדרישה לדיוק לטווח ארוך ולנשק שחודר עמוק, גבוה מאי פעם.

AGMs מודרניים משוגרים מאזורי AMD חיצוניים של האויב כדי להבטיח סיכון נמוך לצוות ולמטוס.

השגת מטרות המשימה עם נזק היקפי מינימלי דורשת דיוק מיטבי, הפחתת מספר כלי הנשק הדרושים לכל משימה. יעדים ניידים המשנים לעתים קרובות מיקומים, מה שמצריך עדכוני מיקום יעד וזיהוי של יכולות יעד חדשות שניתן לבצע תוך כדי טיסה. 

 

הטיל הבליסטי “AIR LORA” הוא הגרסה המשוגרת באוויר

טיל אוויר-קרקע AIR LORA של התעשייה האווירית, בן למשפחת LORA בעלת יכולת קרבית, מתמודד עם אתגרים מבצעיים אלו ביעילות ובדיוק שאין שני להם. הטיל פותח לביצוע משימות מול מטרות בעלות ערך גבוה ומוגנים היטב כמו מרכזי פיקוד, בסיסי חיל האוויר, תשתיות קריטיות וכלי שיט ימיים באזורי חוף צפופים.

מצויד בראשי נפץ או בראשי חדירה עמוקים, ה-AIR LORA נועד להבטיח דיוק לטווח ארוך, ומסוגל לפגוע במטרות במהירויות היפרסוניות תוך דקות. AIR LORA פוגעת במטרה במדויק, מפחיתה נזקים היקפיים ומגדילה את סיכויי הצלחת המשימה.

קלות האינטגרציה של AIR LORA וקלות האימון והשימוש מבטיחות יכולות מבצעיות ראשוניות (IOC) של טיל האוויר-קרקע. ניתן לשלב את AIR LORA בצורה חלקה בכל מטוס כתצורה עצמאית או באמצעות מערכות אוויוניקה קיימות. הוא כולל יכולות  “שגר ושכח” והפעלה אוטונומית, מה שמקל על האימון והפריסה.

מערכת הניווט המתקדמת של הטיל INS/GPS ויכולות ה-GNSS החזקות נגד שיבוש, בשילוב עם מהירות על-קולית וזווית התקפה מרבית מבטיחים את השרידות הגבוהה והצלחתו במשימה בסביבות מתמודדות ובתנאי מזג אוויר קיצוניים.

 

טכנולוגיית AIR LORA מעצימה את חיל האוויר עם יכולות תקיפה חדשות, המאפשרות למטוסים להישאר במרחקים בטוחים, בלתי פגיעים למערכות ההגנה האווירית של האויב, תוך השגת תקיפות ברמת דיוק גבוהה. יכולתו להסתגל למיקומי יעד משתנים ומערכות ההנחיה המתקדמות שלו הופכות אותו לנכס חיוני במשימות תקיפה אוויריות מודרניות.

החבר החדש ביותר במשפחת LORA הוא “גיים צ’נג’ר” בטכנולוגיית טילי אוויר-קרקע, המספק יכולות תקיפה מדויקות ושרידות. זה נותן מענה לכל הדרישות הקריטיות של לוחמה אווירית עכשווית, מבטיח הצלחה במשימה תוך מזעור סיכונים ונזקים היקפיים.

חברת התעשייה האווירית הישראלית לא חשפה את טווח הטיל. ראוי לציין כי הטווח של גרסת הקרקע-קרקע נע בין 90 ל-430 קילומטרים.

אייר לורה

קרדיט: ערביכ דפנס     קרדיט לתמונה: התעשייה האווירית לישראל