ה”תפוח” (אפל) כבר לא עסיסי כמו פעם. סיפור לסוף שבוע

סיפור לסוף השבוע – אפל בצומת דרכים וצריכה לשנות גישה כדי להישאר בצמרת

 

השבוע קרה דבר שלפני כשנתיים היה נראה כלא אפשרי, אנבידיה (NVDA) עקפה את אפל (AAPL) במונחי שווי שוק, כאשר האחרונה נפלה למקום השלישי בעולם במונחי שווי שוק, זאת לאחר שאיבדה את הבכורה למיקרוסופט (MSFT) בשנה שעברה.

בדוחות השנתיים, ציינתי כי אפל איבדה את מקומה כ”מלכה של וול סטריט” (https://t.me/hotstockswallstreet/5817), כאשר התקשתה להציג צמיחה במכירות. המניה המשיכה לרדת עד שתכנית בייבק ענקית (https://t.me/hotstockswallstreet/6309)שינתה את המומנטום, אך לא מדובר בבשורה עבור הצמיחה של החברה.

המשקיעים לא יכולים להיות יותר ברורים. אפל הלכה על בטוח, הפחיתה סיכונים וכתוצאה מזה נשארה מאחור במירוץ הבינה המלאכותית.

והאבסורד, אפל הייתה מחלוצות התחום, כאשר הציגה את סירי (SIRI) באייפון אי שם בשנת 2011, לאחר שנרכשה כשנה קודם לכן בהובלת סטיב ג’ובס.

 

בעוד שהמוצר שהוצג רחוק מאוד מיכולות הבינה המלאכותית הקיימות היום, היה זה ניסיון להביא “עוזרת אישית” שאמורה להבין שפה פשוטה כדי לבצע פעולות. נראה שזו הייתה התקופה האחרונה בה אפל הובילה במירוץ.

מאז סירי השתדרגה אך בצורה צנועה יחסית, ועדיין רחוקה ממה שמציעות חברות בתחום הבינה המלאכותית כמו OPEN AI.

ברקע חוסר הצמיחה במכירות של האייפון, באפל הפנימו לאחרונה כי הם לא יכולים להישאר מאחור, כאשר הם מנסים להדביק את הפער ממיקרוסופט, גוגל ויריבות אחרות בתחום שירותי התוכנה, שמשלבות בינה מלאכותית במוצרי הליבה שלהן.

על פי מקורות, הזהירות והסודיות האופיינית של אפל, כמו גם ההקפדה בשדרוג החומרה והתוכנה, הכשילו את המאמצים לפיתוח מוצרים בתחום הבינה המלאכותית, שכן הם לא היו “מושלמים”. מי שעובד עם מוצרי בינה מלאכותית יודע שאין דיוק של 100%, כמו שהוכיחה גוגל עם ההטיה במודל השפה שלה, דבר שאפל לא מוכנה לקבל.

 

כעת החברה מוצאת את עצמה במצב שהיא צריכה לקחת סיכונים על מנת להדביק את הפער מהמתחרות.

בשבוע הבא בכנס המפתחים העולמי של אפל, החברה צפויה להכריז על כמה פיתוחים ושדרוגים, ובעוד שהיא לא צפויה להכריז על מוצר בינה מלאכותית חדשני בזמן הקרוב, היא צפויה להציג תוכניות ושותפויות שיכוונו לשם בעתיד.

מצד המשקיעים, זו ההזדמנות עבור אפל להציג את החזון של החברה קדימה, לאחר שנשארה מאחור בתחום הבינה המלאכותית. האם החברה תנצל את ההזדמנות, תיקח סיכונים ותנסה לחזור להיות חלוצה טכנולוגית, או שתישאר במירוץ רק כדי לנסות ולהדביק את הפער מהמתחרות. (אין בנכתב המלצה)


קרדיט: ערוץ הטלגרם תשואת יתר – וול סטריט     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות