האופוזיציה האיראנית: גנרל בכיר ממשמרות המהפכה יחד עם עוד 31 קצינים ואנשי חיזבאללה חוסלו במתקפה האמריקאית בתימן

התקשורת האיראנית הרשמית דיווחה על מותו של הגנרל האיראני וג’יה אללה מוראדי, “وجيه الله مرادي”, אך הם ניסו להסתיר את סיבת מותו באומרם כי הוא מת כתוצאה ממחלה, אך היו אישורים בתקשורת כי הוא נהרג כתוצאה מהתקיפה האווירית האמריקאית-בריטית על בירת תימן צנעא.

ברקע שדה המערכה התימני הנוכחי  ננסה להציג את הביוגרפיה של הגנרל האיראני שחוסל וג’יה מוראדי, שנכנס לתימן באופן לא רישמי, וחיסולו מהווה מכה קשה למיליציה החות’ית, שכן מוראדי היה אחד המפקדים הבכירים של כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים שחנכו וייעצו למיליציה החות’ית במלחמתה נגד הממשלה הרשמית שנאלצה לגלות מצנעה הבירה לעיר הנמל עדן.

מוראדי היה עוזרו הקרוב של קאסם סולימאני (מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים שחוסל ב-2020), ויש הטוענים שהוא היה אפילו אחד מקרוביו.
מוראדי מילא תפקידים חשובים רבים, ביניהם תפקיד סגן מפקד יחידת הכוחות המיוחדים הנושא את שמו של האימאם עלי, בעזרתו הוקמו יחידות צבאיות בתימן, שנשאו את אותו השם, ויחידות חוסיין.
מוראדי נחשב לאחד החסידים האידיאולוגיים של השיעים. הוא למד  בעיר הקדושה לשיעה – קום, בהשגחת כוהני דת שיעים.

על פי מקורות מקומיים, מוראדי, ששלט בשפה הערבית, נהרג יחד עם 31 מומחים צבאיים נוספים ממשמרות המהפכה האירניים וממיליציית חיזבאללה בתקיפות האמריקאיות-בריטיות שלשום.
כלי תקשורת איראניים מצדם ניסו להמעיט בחשיבות הריגתו של הגנרל וג’יהוללה מוראדי, לאחר ההספד עליו ייחסו את סיבת מותו למחלת פתאומית שפגעה בבריאותו, אך כלי תקשורת של האופוזיציה האיראנית אישרו כי הוא נהרג כתוצאה מהתקיפות האוויריות  האמריקאיות על בירת תימן, צנעא.

עובדת חיסולו אושר על ידי מקורביו שהיו בקשר עמו במהלך שהותו בתימן.

קרדיט: צחאפה ניוז     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות