השקעות: הביקוש לבינה מלאכותית בשיא, מי הבאות בתור להרוויח?

הראלי הנוכחי במניות הבינה המלאכותית, בהובלת אנבידיה (NVDA), נראה כראלי החזק ביותר שראה סקטור לפחות בהיסטוריה האחרונה.

מניית אנבידיה חצתה את שער 1000$ לאחר הדוחות ומתקרבת אל עבר הנקודה המשמעותית הבאה, 1138$ למניה (מתקרבת לשם במסחר המוקדם), שם שווי מנכ”ל החברה ג’נסן הואנג יגיע ל-100 מיליארד דולר, ויהפוך לאיש ה-15 ברשימת העשירים ביותר בעולם.

“אנחנו משנים מהותית את אופן פעולת המחשוב ומה מחשבים יכולים לעשות, מ-CPU למטרות כלליות למחשוב מואץ של GPU, מתוכנה מונעת הוראות למודלים של הבנת כוונות, מאחזור מידע לביצוע מיומנויות, וברמה התעשייתית, מייצור תוכנה לייצור בינה מלאכותית”.

המספרים שעולים מהתחום מאשררים את מה שאנחנו כבר יודעים, הביקוש לבינה מלאכותית ממשיך לצמוח. החברות הגדולות מוציאות סכומי עתק על מרכזי מידע ושבבים מתקדמים, במטרה לא להישאר מאחור, ועם המרווח הגולמי שמציגה אנבידיה וההזמנות שנמשכות אל תוך השנה הבאה, נראה כי אין באמת תחרות עבורה, לפחות כרגע.

במורגן סטנלי בוחנים לאן התרחב הראלי ומציינים שני סגמנטים שצפויים להנות מהגל הבא של הראלי.

הראשון, תחום הסמארטפונים והמחשבים האישיים עשוי לעבור שדרוג שיאפשר פעולות חכמות ומתקדמות יותר.

חברות כמו דל (DELL) שפועלת בתחום המחשבים האישיים ונהנית כעת מהביקוש לשרתים לשבבי בינה מלאכותית וחברות כמו קואלקום (QCOM) שמפתחת מעבדים מתקדמים ליצרניות הסמארטפונים יותר מהכפילו את ערכן בשנה האחרונה.

השני, שכבת התוכנה וטייסי המשנה (co-pilots) שיאפשרו למשתמשים לנצל את הקידמה הטכנולוגית. נכון להיום נראה שמיקרוסופט (MSFT) מובילה בתחום במה שעזר לה להפוך לחברה הגדולה ביותר במונחי שווי שוק, ויהיה מעניין לראות אילו חברות יתברגו כמובילות בהמשך. (אין בנכתב המלצה)

בינה מלאכותית | AI - YouTube

קרדיט: ערוץ הטלגרם תשואת יתר – וול סטריט   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות