ישראל תקפה הערב מטרות איראניות ושיירת נשק של חיזבאללה ב-2 אתרים בסוריה. פרטים

כלי טייס ישראלים תקפו הלילה ב-2 אזורים שונים בצפון סוריה , באזור טרטוס ובאזור חומס , כך מסרו אמצעי תקשורת בסוריה, בעוד ישראל לא מתייחסת באופן רישמי לדיווחים אלו.

באזור טרטוס תקפו כלי טייס ישראלים , כך על פי מקורות סורים , שכונה בעיר בניאס הנמצאת מצפון לעיר טרטוס , וכי המטרה שהותקפה היה “משרד מסחרי” בשכונת הנמל מזרחית למנהלת הנמל , ומקורות סורים אישרו כי אמבולנסים הגיעו למקום שהופצץ וטיפלו בפצועים.

בהקשר זה מסר גורם צבאי סורי כי “בשעה 19:30 לערך הערב, האויב הישראלי פתח במתקפה אווירית מכיוון שטח לבנון, על אתר באזור המרכז ובניין מגורים בעיר בניאס באזור החוף”. המקור הוסיף: “התוקפנות הובילה למותה של ילדה, לפציעת עשרה אזרחים ולנזק ברכוש”.

קרדיט: רשתות חברתיות

 

במקביל, מקורות סורים אחרים אישרו כי כלי טייס ישראלים הפציצו באזור אל-פורקלוס באזור הכפרי המזרחי של חומס.

ההפצצה כוונה לאזור חנייה של משאיות, אך לא נתקבל מידע על נפגעים”.

על פי מידע שמגיע מסוריה הותקפה שיירת משאיות של חיזבאללה שנשאה נשק ותחמושת איראנית לחיזבאללה בלבנון . 

“שלושה חמושים סוריים שעבדו עם המיליציות של חיזבאללה נהרגו בתקיפות באתר צבאי באזור אל-פורקלוס באזור הכפרי המזרחי של חומס, ביום רביעי בלילה”, כך דווח  מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם .

בדיווחים נוספים מהאזור נאמר כי 5 אנשי חיזבאללה , ככל הנראה מהכוח שנתן ליווי למשאיות , נהרגו גם הם בתקיפה הישראלית.

תמונה

 

המצפה הסורי ציין מוקדם יותר ביום רביעי כי ההגנה האווירית של המשטר הסורי “ניסתה להתעמת עם מתקפה ישראלית על אתרים סוריים, שכן טילים ישראלים כוונו לפחות לאתר צבאי אחד בחומס, סמוך לאזור אל-פורקלוס, וניתן היה להבחין בעמודי עשן שעלו מהאתר.”

האתרים הסורים גם פרסמו תמונות של חלקי טילים ישראלים שיורטו בדרכם למטרות:

תמונה תמונהתמונה

 

תמונות מאזור חניון משאיות התחמושת שהותקפו: