מותו של ראיסי פגע אנושות בלב לבו של משטר האייטולות באיראן ויכול להביא לנפילתו

בעקבות הדברים שפורסמו על ידי כלי התקשורת של המשטר האיראני במהלך הימים האחרונים לרגל מותו של איברהים ראיסי, שניתן לצפות בו בעניין מיוחד ובולט בגודלו ואיכותו, מעיד בבירור כי לאירוע זה היתה השפעה משמעותית על המשטר, כך שנראה בבירור כאילו המשטר נפגע היישר בלבו.
איברהים ראיסי לא היה רק ​​פרצוף חולף של משטר המולאות, אלא הוא היה דוגמה למי שבילה את חייו למען המשטר הזה בנוסף להיותו השוחט והקצב של המשטר הזה, הוא לא היסס לבצע כל פשע למענו הוא גם ציית למשטר, במיוחד לח’ומייני ולכן הוא היה במוקד תשומת הלב והאמון של המשטר גם כאשר חמינאי ראה את ההתקוממויות העממיות נגדו ואיימו עליו בחורבן, הוא לא מצא איש טוב יותר שיציב אותו כנשיא המשטר.

خامنئي يعلن الحداد العام لخمسة أيام في إيران بعد مصرع "رئيسي" ووفده المرافق | إيران إنترناشيونال

 

מאז הוצב ראיסי בראש המשטר, ובמיוחד לאחר כל המאמצים שחמינאי עשה בעניין זה, התעניינותו ותמיכתו של חמינאי בו נמשכו בצורה יוצאת דופן, עד כדי כך שניתן לומר שהוא לא תמך בכל נשיא אחר יותר מכפי שתמך בראיסי, שכן ראיסי גילם כוח חזק… למשטר ולאופיו העקוב מדם ולא היה אכפת לו מכלום מלבד השגת המטרות והיעדים של המשטר.
בתקופתו של ראיסי גברו שיטות הדיכוי של המשטר שהמשיך במאבק נגד העם השואף לחופש. די לציין כי מעשי הטבח שביצע המשטר במהלך המרד ב-16 בספטמבר 2022, כלומר בתקופתו של ראיסי עצמו. היה כל כך עקוב מדם שהם הניעו את מועצת זכויות האדם של האומות המאוחדות בפעם הראשונה לדרוש הקמת ועדה לבדיקת עובדות על הפשעים שבוצעו נגד העם האיראני במהלך ההתקוממות, שנחשב לפשעים נגד האנושות.

من سيخلف خامنئي؟

 

זה מזכיר לנו שלראיסי יש עבר אפל כאשר השתתף בביצוע הטבח באסירים פוליטיים ב-1988. נראה ברור שהמשטר הזה, במיוחד חמינאי, לא בחר בראיסי לעמוד בראש המשטר לשווא, אלא בגלל, כפי שהזכרנו לעיל, הוא לא מהסס לבצע כל פשע על מנת לשרת את המשטר.
ביטויי העצב והרגש יוצאי הדופן של חמינאי ומשטרו על מותו של ראיסי מעידים ומוכיחים כי המשטר חש פחד גדול לאבד גורם רצחני וסדיסט כל כך, במיוחד בתקופה קריטית וקשה זו שעוברת על המשטר שבמהלכו הוא מתמודד עם אתגרים רבים, אולי החשוב שבהם הוא המרידה העממית המוחצת נגדו והנחישות להפילו .

אין שום אינדיקציה שהוא יצליח להתגבר על מותו של ראיסי בקלות, וכי זה יעלה לחמינאי ולמשטר הרבה מאוד, אולי עד כדי דחיפה ליפול!

كيف أعلنت إيران مصرع ابراهيم رئيسي؟

קרדיט: סועד עזיז, סופר המתמחה לענייני איראן (סועד עזיז), אל-חיוואר אל-מוטאמדין   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות