המנהיג הרוחני של הדרוזים בדרום סוריה סופר את קצו לאחור: לא מוכן להפסיק את האינטיפאדה נגד משטר אסד

המנהיג הרוחני של הדרוזים במחוז סואידה, שייח’ חכמת אל-היג’רי, אמר כי למשטר הסורי אין כל לגיטימציה בסוריה, וכי לא ניתן להפסיק את המרי העממי במחוז.

אל-היג’רי אמר, בעת קבלת משלחת שכללה מאות מפגינים בדאר קנאוואט, כי לא ניתן לשנות את העמדה שנקט המחוז עם תחילת ההפגנות העממיות שם, מה שמעיד על עמידה בהחלטות בינלאומיות הנוגעות לסוריה והמדאיגות את העם הסורי כולו. 

אל-היג’רי סבר שתנועת ההתנגדות העממית בסואידה התעכבה ואמר: “אנחנו מודים שיש נושאים שהיינו סבלניים אליהם, ולא היינו צריכים להיות סבלניים אליהם, מתוך מחשבה שיהיה טוב בעתיד ושהדברים יגיעו לנתיב הנכון, אבל הם עברו מהרס לעוד הרס”.

הוא הוסיף: “הממשל הזה (המשטר הסורי) חייב להבין שאין לו לגיטימציה על אדמת סוריה, ושהוא טועה באמונתו שהוא מייצג את הסורים”, תוך ביקורת על האופן שבו המשטר מתמודד עם התנועה ודרישות העם. במיוחד לאחר הכרזתה על בחירות לפרלמנט וגילוי פזיזות ואדישות לדרישות הרחוב.

אל-היג’רי הדגיש את תמיכתו בדרישות העם הסורי המבקש להחזיר את חירותו וכבודו. הוא גם קרא לקהילה הבינלאומית ליישם החלטות מועצת הביטחון הקשורות לסוריה, הקשורות במיוחד להשגת העברת השלטון במדינה (לידיים דמוקרטיות).

הוא המשיך: “לא נסוג ממחאתנו, ומי שנסוג הוא לא פטריוטי. בעבר ניתנו לנו הזדמנויות רבות, אבל לצערי איבדנו דם, כלכלה וריבונות, ואנו לא נקבל יותר הוראות מהמדינה אלא רק מה שהאזור יחליט”.

מאז אוגוסט 2023, נפת סויידה עדה להפגנות יומיות הדורשות הפלת המשטר, יישום החלטות בינלאומיות על סוריה והשגת מעבר השלטון בהתאם להחלטה 2254.

קרדיט: בלדי ניוז    קרדיט לתמונה: רשתות חברתיות