ושוב תעמולת חמאס רצה ברשת

ושוב תעמולת חמאס רצה ברשת.

שוב כולם מדברים על ההודעה של אבו עובידה, דובר חמאס, והפעם על שמחבלי חמאס חטפו חיל והרגו את שאר חיילי צה”ל במנהרה בעזה.

לפני פרסום ההודעה, מכונת התעמולה הפלסטינית החלה להריץ טיזרים, כדי לבנות את ציפייה ומתח לקראת ההודעה של רעול הפנים השקרן.

ולאחר ההודעה, שלוותה בסרטון בו רואים מחבל גורר מה שנראה גופת חייל, ואפילו הוצגו נשקים שנלקחו שלל, כמובן שהסרטון הפך לוויראלי.

כעשר דקות לאחר הודעת התעמולה – לוחמה פסיכולוגית של חמאס, דובר צה”ל הגיב בהודעה קצרה, ובה נאמר שלא היה אירוע חטיפה של חייל.

בעקבות הודעת חמאס, הרשת התמלאה בגילויי שמחה של תומכי הטרור הפלסטיני בשכונה המזרח תיכונית ובעולם, והם חוגגים תוך התעלמות מהודעת דו”צ.

 

ואני תוהה האם מישהו מתומכי הטרור החוגגים, שאל את עצמו מדוע בניגוד לעבר, חמאס לא הציג פרטים נוספים, כמו צילומי פני החיל, תעודת חוגר של “החטוף” או תעודה ישראלית אחרת? ואם הרגתם את שאר החיילים, היכן צילומי גופות החיילים שמכונת התעמולה החמאסית טוענת שנהרגו? ואם מחבלי חמאס הרגו את שאר החיילים במנהרה, למה חטפו רק אחד?

ואני גם תוהה מדוע תומכי הטרור החוגגים, מתעלמים מכך שרואים בסרטון, “שהחטוף” לבוש מדים שאינם מדי צה”ל, והנשקים שהוצגו, לא נמצאים בשימוש צה”ל.

והיות ואנחנו רואים מדים ונשק הנמצאים בידי כוחות הביטחון המצרים, תרשו לי לתהות, האם הסרטון צולם מעבר לגבול, במנהרות רפיח בצד המצרי של הגבול… ואם זה המצב, אז זה כבר מעורר שאלות אחרות לגמרי, שאולי כדאי לשאול את דוברי מערכות הביטחון המצריות…

לסיום אזכיר שלחמאס יש מטרות בפרסום הודעות מסוג זה, ולסרטונים המתלווים אליהן. מטרה אחת היא הרמת המורל של מחבלי חמאס, מטרה נוספת היא הרמת המורל והגברת התמיכה של תומכי הטרור הפלסטיני, ומטרה נוספת וחשובה לא פחות, היא ניסיון ערעור החברה הישראלית ודמורליזציה של חיילי צה”ל והציבור הישראלי.

תמונה

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות