הבנק העולמי: מצבה הפיננסי של הרשות הפלסטינית “הידרדר משמעותית” לאחרונה

הבנק העולמי הזהיר כי מצבה הפיננסי של הרשות הפלסטינית “הידרדר משמעותית” בשלושת החודשים האחרונים, והגירעון התקציבי של ארגון זה יגיע בחודשים הקרובים ל-1.2 מיליארד דולר.

בדו”ח ביום חמישי, ג’ בחרדד, נציב הבנק העולמי ,כי מקורות ההכנסה של הפלשטינים  “צומצמו באופן חמור” עקב הגבלת הפעילות הכלכלית בגדה המערבית בעקבות מלחמת עזה, שנמשכת. מאז 15 באוקטובר אשתקד בין ישראל לארגון הקיצוני חמאס.

חמאס מוכר כקבוצת טרור על ידי ארצות הברית והאיחוד האירופי.

הבנק העולמי אומר: הגירעון התקציבי של הפלשתינים, שעמד בסוף השנה שעברה על 682 מיליון דולר, יגדל ל-1.2 מיליארד דולר בחודשים הקרובים.

על פי תחזית הבנק, הכלכלות של אזורים אלה צפויות להתכווץ בין 6.5 ל-9.6 אחוזים, אך התחזית הזו עדיין “לא ודאית ביותר”.

לפי נתוני הבנק העולמי, מאז תחילת ההתקפה של הארגון הקיצוני חמאס על ישראל אבדו כחצי מיליון מקומות עבודה באזורים הפלסטיניים, מתוכם כ-150 אלף מקומות עבודה באיו”ש.

הפעילות הכלכלית באיו”ש, שבשליטת הרשות הפלסטינית, קשורה במידה רבה לענייני הביטחון של ישראל.

עשרות אלפי עובדים פלסטינים, שנהגו להגיע לעבודה מאזורים שונים באיו”ש מדי יום לפני שחמאס תקף את ישראל, איבדו את מקום עבודתם לאחר מלחמת עזה.

על פי הוראת משרד הביטחון, מעסיקים ישראלים אינם יכולים להשתמש בעובדים פלסטינים המתגוררים בגדה המערבית בשל החשש מהתקפות ביטחוניות חוזרות ונשנות כמו התקפות של אנשי חמאס על הערים והכפרים בדרום הארץ.

רבים מהעובדים הללו עבדו בפרויקטי בנייה ישראליים, אשר הוחלפו כעת בעשרות אלפי עובדים ממדינות כמו סין, הודו או מזרח אירופה.

בבנק העולמי אומרים כי בשל המצב הכלכלי הלא יציב , האפשרות היחידה של הממשל הפלשתיני היא להפסיק לשלם משכורות לעובדיו ולקבלנים העובדים עבורו.

קרדיט: רדיו פרדה