ברקע הצלחת ישראל ומדינות נוספות ליירט את הרוב המוחלט של האמל”ח האיראני ששוגר: מציאות מול קונספירציות

מציאות מול קונספירציות

בעקבות הפוסט של עידית בר, בו היא מדברת על שיש מי שמתקשים לקבל ולהבין את הצלחת ישראל ומדינות נוספות ליירט את הרוב המוחלט של האמל”ח האיראני ששוגר מאדמת איראן, מעיראק, ומתימן אל עבר ישראל, ותיאורית הקונספירציה שהחלה לרוץ בשכונה ובעולם, שאומרת שההתקפה האיראנית הייתה הצגה מתואמת עם ישראל (ויש האומרים שגם עם האמריקאים), תרשו לי לנסות להסביר למתקשים בהבנת המציאות, כמה עובדות פשוטות, שאולי יעשו להם קצת סדר בראש, ואולי יחליפו את תיאוריות הקונספירציה בהסבר יותר מחובר למציאות.

Iran Attacks Israel: Late-Night Panic, IDF Base Damaged; 200 Missiles,  Drones Fired By IRGC

קרדיט: רשתות חברתיות

 

הנה רשימה חלקית של הסיבות שניתן למנות להצלחת סיכול המתקפה האיראנית ויירוט רוב רובו של האמל”ח ששוגר לעבר ישראל:

1) מוכנות וכוננות.
2) מודיעין בזמן אמת שיוצר התראה על התארגנות האויב לתקוף, וכן על שיגור אמל”ח מיד עם שיגורו.
3) מערכות גילוי וזיהוי לטווחים שונים וגבהים שונים, כולל לטווח רחוק, שמספקות מידע על איומים פוטנציאלים בשמי האזור.
4) שיש 1+2 אז היה זמן להכין עשרות מטוסים מראש עם החימוש המתאים ודלק, ולהכין מראש מטוסי משימה ומטוסי תדלוק, ולתדרך את הצוותים.
4.1) כל אלה עלו לאוויר בזמן הנכון להיערך באזורים הנכונים (ראו סעיף 3) כדי להפיל כטב”מים וטילי שיוט הרחק מגבולות המדינה.
5) סיוע של ארה”ב, בריטניה, צרפת, ומדינות מהשכונה, גם במידע מרשתות מכ”מ, גם במטוסים שיירטו כ 70 כטב”מים, וגם מערכות הגנ”א שיירטו מספר טילים בליסטיים (יש דיווחים אמריקאים על 6 ויש דיווחים על 9, ויש דיווחים על פחות, היות ואין לי נתונים רשמיים שפורסמו, אסתפק בלומר “מספר” טילים).
6) מערכות הגנ”א ישראליות יירטו טילים בליסטיים הרחק מגבולות המדינה ובשמי המדינה, ויירטו את הרוב המכריע של הטילים, אולי לא ב 99% כפי שנאמר תחילה, אבל באחוז גבוה מאוד וחסר תקדים בעולם, של כ- 96-97 אחוז.
7) לכל אלה אפשר להוסיף שחלק מהאמל”ח ששוגר לעבר ישראל נפל לבד בדרך, ואמנם אני לא רואה עדות למשהו שמתקרב ל 50% מהטילים הבליסטיים שעליהם מדברים האמריקאים, אבל יש אחוז מסוים שנפל בדרך.
8) וצריך גם לזכור את המרחק, שמאפשר זמן תגובה, ואת האפשרות ליירט את האמל”ח האיראני הרחק מגבולות המדינה (אזכיר שאף כטב”מ ואף טיל שיוט לא הגיעו אל שמי ישראל).

Israel Iran Attack | Iran Launches Massive Drone And Missile Attack Against  Israel LIVE | N18L

קרדיט: רשתות חברתיות

 

אפשר להמשיך ולמנות סיבות נוספות, אבל רשימה חלקית זו יכולה להסביר למתקשים להבין את העובדות הפשוטות ולהחליף להם את תיאוריות הקונספירציה בעובדות המתכתבות עם המציאות.

אחרי שסיימנו עם הנושא הזה, אומר לכם שמה שמשך לי את העין בקריקטורה (https://t.me/iditaravit/802) שעליה דיברה עידית, היו הקרע בגופיית הדמות שהקריקטוריסט אייר, והחוט שיוצא מהטלפון ונכנס מתחת לכרית.

אני מנסה ללא הצלחה להבין מה רצה הקריקטוריסט (שממש לא נמנה על חובבי ציון) לומר או לרמוז?
אני שואל את עצמי למה יש קרע בגופיה? ומה הוא אמור לסמל? ולמה החוט שיוצא מהטלפון, נכנס מתחת לכרית?

אם תרצו לספר לי מה לדעתכם הקריקטוריסט רצה לומר, או מה דעתכם על תיאוריות הקונספירציה שהתקיפה האיראנית על ישראל הייתה הצגה מתואמת, כתבו לי בתגובה לפוסט.

ולסיום, למען קוראי האיראנים אבהיר שבפוסט זה כמו גם בתכנים אחרים, במקרים רבים כשאני כותב איראן / איראנית, הכוונה לא לעם האיראני ולאיראן של העם האיראני, אלא לרפובליקה האסלאמית של איראן ולשלטון המולות של איראן.

Iran launches hundreds of missiles, drones in first direct attack on Israel

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט עולמי     קרדיט לתמונות: אלג’זירה