קפריסין מתייבשת

האי השכן קפריסין מתייבשת – משבר המים חוזר כאשר הסכרים בקפריסין מגיעים לרמות קריטיות.

קפריסין, שמאז ומעולם מתמודדת עם בעיית מחסור מים ולאחר מספר שנים יחסית שקטות, חוזר החשש ממחסור מים קשה. מפלסי המים בסכרים, שמזינים את מי השתייה של המדינה ירדו לרמה נמוכה מאוד וכרגע הם מתחת ל – 50% מקיבולת הסכרים.

המצב מחמיר בשל העובדה, שחלפו החודשים הגשומים, ותחילת הקיץ מבטיחה זרימה קטנה לסכרים, בעוד הדרישות למים באי ממשיכות לעלות. קוריס, הסכר הגדול ביותר באי, נפגע במיוחד, כאשר מפלס המים ירדו ל-38.4% בלבד מהקיבולת שלו, בהשוואה לכמות כמעט כפולה מזה לפני שנה.

המצב החמור ביותר הוא עם סכרים בדרום האי – ב- 40.8% קיבולת, בפאפוס ב-52.4%, ואלו ב-Chrysochous ב- 52.1%. אפילו הסכרים בניקוסיה, שהצליחו יחסית טוב יותר בשנים הקודמות, הם עם קיבולת של 50.3% בלבד.

ההשלכות של עתודות המים המתמעטות הן חמורות, כאשר אספקת המים החקלאית, התעשייתית והביתית נמצאת בסיכון רב. התושבים נקראים לחסוך במים בכל מקום אפשרי, שכן תחזיות מטאורולוגיות מציעות מעט תקווה לגשמים משמעותיים בתקופה הקרובה.

אז במקום לשחד את הערבים במילארדים כל שנה – תבקשו מאירופה לממן עבורכם מערכות התפלת מים באי – מחיר לא זול לבנייה או תפעול – חברות ישראליות כשכבר פועלות באי אני מניח יסייעו.

אגב, גידול האוכלוסייה באי לא עוזרת במיוחד – טוב, תמיד אפשר לאמץ את עצתו של רפול, התרחצו בזוגות.

קרדיט: ערוץ הטלגרם המשקיע ששוקע י פיל ניוז     קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות