לתשומת לב ישראל: מערכת הנ”מ האיראנית צקר-358 מפילה את המל”ט האמריקאי המתקדם החמישי

אמריקה מאבדת את מל”ט ה-MQ-9B “Reaper” החמישי שהופל ע”י החות’ים בעזרת סוללת טילי נ”מ “Saqr 358” האיראנית

 

מטוס ללא טייס “ריפר” מסוג MQ-9B אמריקאי, מל”ט סיור שניתן לחמשו בטילים, הופל על ידי טיל מסוללת “צקר 358” מתוצרת איראן, באזור החוף של מחוז מאריב בתימן.

ארצות הברית איבדה ממל”ט MQ-9B ריפר נוסף, בשווי 30 מיליון דולר, לאחר שהופל על ידי חמושים חות’ים בתימן.

ה-MQ-9B האמריקאי, המשמש בעיקר מל”ט לאיסוף מודיעין, מעקב וסיור (ISR) שניתן לחמש בטילים מונחים, הופל באמצעות טיל נ”מ מסוללת  “צקר 358” שנרכש מאיראן.

בתקרית האחרונה, מל”ט הריפר יורט בהצלחה לאורך אזור החוף של מחוז מאריב בתימן.

צילומים שפורסמו על ידי מיליציית החות’ים הראו את שברי המל”ט במקום ההתרסקות שלו.

זהו מל”ט ה-MQ-9B Reaper האמריקאי החמישי שהופל במזרח התיכון והרביעי שהופל על ידי הכוחות החות’ים מאז פרוץ הסכסוך בין ישראל לעזה.

 

 

ה-MQ-9 Reaper הראשון הופל בנובמבר האחרון, ואחריו עוד אחד בפברואר, והרביעי בסוף אפריל ליד אזור החוף של העיר חודיידה,בצפון מערב  תימן.

תא”ל יחיא סארי, דובר החות’ים, אישר כי המל”ט הופל במחוז מאריב באמצעות טיל קרקע-אוויר, והאשים שהמל”ט האמריקני ביצע “פעולות עוינות” באזור מאריב.

החות’ים פרסמו מאוחר יותר סרטונים הטוענים שהם מראים את הטיל נורה לעבר המל”ט, כמו גם צילומי לילה של הטיל שפוגע במל”ט.

עד כה, משרד ההגנה האמריקני לא פרסם שום הצהרה בנוגע לטענות החות’ים להפלה נוספת של מל”ט MQ-9B.

צבא ארה”ב משתמש במל”ט MQ-9 Reaper, שפותח על ידי General Atomics Aeronautical Systems (GASI), כדי לאבטח את החופים המערביים של תימן עבור תובלה מסחרית.

כוחות תימנים מפילים עוד מל”ט MQ-9 “ריפר” אמריקאי

המל”ט המתקדם מסוגל לטוס במשך 27 שעות בגבהים של עד 50,000 רגל, ולשאת מטענים העולה על 1.7 טון, כולל חיישנים רגישים ומערכות אלקטרוניות.

ה-MQ-9 Reaper מופעל בעיקר עבור משימות ISR, וניתן לצייד אותו גם בטילי “Hellfire”, GBU-12 Paveway II ו-GBU-38 Joint Direct Attack Munition (JDAM) למטרות תקיפה.

נכון לשנת 2021, חיל האוויר האמריקני הפעיל יותר מ-300 מל”טים מדגם MQ-9 Reaper, אשר הוצגו לצבא ארה”ב ב-2007 וצפויים לצאת משרות ב-2035.

על פי ההערכות, החמושים החות’ים השתמשו בטיל מונחה דו-מצבי Saqr 358, המשלב את היכולות של מל”ט מתאבד וטיל נ”מ, ליירט בעיקר מל”טים הפועלים באזורי עימות במזרח התיכון.

הטיל המתקדם הזה, שפותח על ידי איראן, נמצא בשימוש אצל קבוצות פרוקסי הנתמכות על ידי איראן בסכסוכים שונים ברחבי האזור, כולל על ידי החות’ים בתימן וקבוצות מזוינות אחרות בעיראק וכעת על ידי חיזבאללה בדרום לבנון.

מאז 2020, החות’ים פרסמו צילומים המציגים את השימוש ב”Saqr 358″ כטיל נ”מ להשמדת מטוסי קרב, מסוקים ומל”טים.

מעט ידוע על המפרט הטכני של הטיל הזה, אך אורכו של ה-Saqr 358 הוא כ-3 מטרים, קוטרו 152 מ”מ, שוקל 50 ק”ג, ומשתמש במנוע סילון קטן המסוגל להגיע לטווחים של 10 ק”מ עד 100 ק”מ.

הטיל נושא ראש נפץ מתפצל במשקל 10 ק”ג ואינו דורש מערכת שיגור מתוחכמת, מה שמקל על ניידותו.

IRGC Media Claim Yemeni Anti-Air Missile Is Iranian Technology | Iran  International

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונה: תסנים