מדינת ישראל בדרך למלחמה כוללת בצפון. דעה אקראית מהרשתות והערות בצדה

מדינת ישראל בדרך למלחמה כוללת בצפון. האמנם?

רצף האירועים של היומיים האחרונים לצד התגובה המאוד מאוד מדודה של צה”ל לא מותירים מקום לספק – החיזבאללה חצה את הקו האדום ומתגרה במדינת ישראל. הפתרון היחידי למצב (שגם בחיזבאללה כנראה מבינים זאת היטב) הוא מתקפת פתע שתגיע ממש בקרוב מצד מדינת ישראל.

ביממה החולפת היה תקיפה ופגיעה בבלון ה תצפית “טל שמים” בעומק ישראל, כטב”מ נפץ במטולה עם מטחי רקטות שפשוט לא נגמרים. ומה אנחנו עשינו? הורדנו רכב עם שני חיזבאלונים?

בדומה לחמאס ב-7/10- גם חיזבאללה שולח את מדינת ישראל למלחמת אין ברירה. רק שהפעם התגובה חייבת להיות התקפית ובמלוא העוצמה כלפי חיזבאללה. בארגון מוכנים היטב למתקפה הישראלית ולכן ההפתעה לא תהיה בפגיעה בנכסים של החיזבאללה אלא בעוצמה של המתקפה שתגיע.

אין מנוס לצערי ממתקפת פתע שבה 80-90% מחיל האוויר מתגייס למשימה, מקבלים את המטרות ומבצעים תקיפה משולבת עוצמתית בלבנון. באחת התקיפות המשמעותיות שבוצעו במסגרת שומר החומות – הושמדה רשת המטרו בעזה שהתבצעה בתקיפה משולבת שכללה 160 מטוסי קרב וכטב”מים.

מאז – חיל האוויר שיפר את היכולות.

החימושים, ותקיפה עוצמתית בלבנון ,שתפתח באופן רשמי את החזית הצפונית, הכרחית!

 

בנסראללה כנראה שלא נפגע אך לתקיפה כזאת צריכים להיות כמה מטרות:

1. פגיעה במחסני תחמושת ברחבי המדינה – מדובר בתחמושת אשר תעשה את דרכה לשטח מדינת ישראל במסגרת המלחמה ולכן כל מחסן שכזה יחסוך ירי רקטי למדינת ישראל.

2. פגיעה אסטרטגית במפקדות חיזבאללה בכל הקו שמדרום לליטני. יש המון כאלו ובהן צריך לפגוע. יש גם לא מעט נכסים אסטרטגיים בצפון לבנון וגם שם נדרשת תקיפה עוצמתית.

3. פגיעה אסטרטגית בנכסים אסטרטגיים של חיזבאללה בלבנון. להלן: הדאחייה. תושבי ביירות צריכים לראות את הדאחייה נגרסת עד היסוד ,כמו בשנת 2006, כאשר לאהוד אולמרט היו “ביצים” כראש ממשלה.

 

סביר להניח שאחרי אירוע שכזה יתרחשו כמה דברים:

1. ירי של כמה אלפי רקטות ביום לעבר מדינת ישראל במשך מספר שבועות. מדינת ישראל תפנה את כל היישובים בקו חיפה דרומה. מדובר בלמעלה ממיליון תושבים שיידרשו לעזוב את בתיהם – אירוע דרמטי מאוד בקנה מידע בינלאומי. רק דמיינו את חיפה הופכת לעיר רפאים.

2. תידרש הגנה משמעותית על נכסים אסטרטגיים כגון אסדות גז, הקריה, בז”ן ועוד. סביר להניח שבמלחמה כוללת חיזבאללה ינסה ועשוי גם להצליח לפגוע בנכסים אסטרטגיים. אם כטב”מ הצליח להגיע עד לבלון התצפית “טל-שמיים” – החיזבאללה עשוי למצוא יעדים אסטרטגיים נוספים בשטח מדינת ישראל (שהשתיקה יפה להם וההגנה עליהם לא ממש כמו שהיה צריך להיות!).

3. יבוצע גיוס מילואים כולל של כ-100,000-200,000 חיילי מילואים לגזרה הצפונית. חלקם יידרשו לסייע בכל הנושא של סיוע לתושבים והפינוי. היחידות הלוחמות ייאלצו להילחם בחיזבאללה עם טנקים ובקרבות פנים מול פנים. המלחמה בעזה תהיה משחק ילדים לקראת האירוע המשמעותי שאנחנו הולכים אליו.

 

קבינט המלחמה צפוי להתכנס היום (יום חמישי) בערב ולאחר מכן הקבינט המורחב. אנחנו הולכים לקראת ימים קריטיים שבהם מדינת ישראל נכנסת שוב למלחמת אין ברירה – הפעם בצפון. המתווך הוכשטיין לא הצליח לייצר הסכם הפסקת אש – ומלחמה כוללת תגרור נזקים חסרי תקדים במדינת ישראל ומספר ההרוגים יהיה גבוה מאוד. תשתיות אסטרטגיות ייפגעו – גם במדינת ישראל וגם בביירות וייתכן שבתרחישים מסוימים מדינת ישראל תעשה שימוש גם בנשק לא קונבנציונלי ו/או טילי יריחו.

החיסרון של האירוע הוא הזנחה של הטיפול ברפיח, בג’בליה ובהשבת החטופים. האירוע הזה מרחיק אותנו מאוד מהסכם השבת חטופים. הדבר הטוב הוא שהלחימה עם חיזבאללה לא תימשך שבעה חודשים. היא תהיה קצרה בהרבה (חודש-חודשיים) ובסיומה כולנו נצא חבולים.

המלחמה בלבנון תחל, להערכתי, ממש בקרוב.

לא בחרנו במלחמה הזאת – אך נגררנו אליה. אם ארה”ב תצטרף אלינו במתקפת הפתע על חיזבאללה – זה יהיה בונוס ענק. הגיע הזמן שאזהרת ה-Don’t של ביידן תתחיל להיות מתורגמת למעשים.

קרדיט : הכותב האלמוני מרחבי הרשתות החברתיות בישראל.   קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות

 

הערות ברקע הכתבה:

*- המערכה נגד חיזבאללה הקרובה, אם תבוא בכלל , חייבת להיות האחרונה! ולהסתיים בגירוש כל העדה השיעית , כן! כן! ,גירוש כל העדה השיעית על נשיה וטפיה מלבנון לשטח סוריה (וסביר שהם ימצאו מהר מאוד את הדרך שלהם לאיראן שתאלץ ,בלית ברירה, לקלוט אותם).

הפעם חייבים לדבר, ובקול רם וברור את השפה השיעית, שתובן היטב, ללא ספק , גם בכל העולם הסוני , את הנוסח הכה מוכר להם מההיסטוריה הקצרה שלה, קצת יותר מ-1500 שנה, זה או אנחנו או הם! וללא ספק זה יהיה הם, רק אם נטיב לדבר את השפה בקול צלול וברור.

אבל מתוך הבנת המציאות הגאו-פוליטית אפשר כבר להניח כרגע שמעצמות העולם לא יתנו לישראל להשיג את הנצחון המוחלט וגרוש מיליון שיעים לאיראן. מכסימום יתנו לעם ישראל להקיז הרבה דם ואחר כך יעצרו אותנו לא רק במתק שפתיים אלא ממש בכוח הנשק!!!!

 

*- אם הקורא מהשורה שואל את עצמו האם יתכן התסריט המוזכר לעיל , מלחמה כוללת נגד איראן וחיזבאללה , לאור הדמות הנצבת בראש מדינת ישראל ? קרי נתניהו. הערכתי כי האיש יעשה הכל כולל הכל  בת כ-15 שנים בראש מדינת ישראל., להמנע מכך ולו רק מתוך הבנה כי בכך תמחק כל מורשתו הארוכה. 

כבן להיסטוריון (פרופסור נתניהו) הוא יודע שההיסטוריה היהודית, וזה מה שבעיקר חשוב, תשאל את עצמה עוד מאות שנים, איך הדמות, הכה דומיננטית,של מדינת ישראל לאחר תקומתה אחרי אלפיים שנות גלות , הצליח להביא אותה כה קרוב לשואה בארצה היא וזאת רק שנים מועטות לאחר השואה הגדולה של יהודי אירופה ? 

צריך גם לשאול בכנות איך צה”ל לא התכונן למערכה הנוכחית וגם חיזבאללה הצליח להפתיעו , טקטית ואסטרטגית בכפיית תנאי לחימה שישראל לא חשבה מעולם שניתן יהיה לכפות עליה כך , מה שיגרור אותה למלחמה שהיתה יכולה להמנע ממנו לו רק התכוננה כראוי ?

אז גם את זה צריך להפנים…. ישראל לא תצא למלחמת מנע , אלא במקרה הרע היא תגרר באפה לשם , עם כל המשמעויות האסטרטגיות של מחיר בחיים ובתשתיות אסטרטגיות ,שניתן היו להחסך במקרה של מכת פתע מקדימה.

מכת פתע ? לא בימינו אנו!!  כמה מיסודות הקונספציה טמונים במשפט זה??  ושוב אנחנו במילכוד של מלחמת יום הכיפורים שעד היום אוכלת אותנו בכל פה בשאלה מה היה קורה אם היינו יוצאים כמה שעות לפני תחילתה למכה מקדימה כמו שכמה במערכת הביטחון הישראלית כה רצו ? 

 

*- תזכרו שכל מסקנה שלכם , הקוראים, מבוסס על מידע חסר ומה שלעיתים נדמה לכם כשגיאה קולוסיאלית  אינו אלא מצב של מבוי סתום שלא יודעים ,לרוב, איך לפרוץ אותו.

אבל בסוף יש לנו את צה”ל ואת האמונה!

נשים מבטחנו באלוקי צבאות ובצה”ל ושנשמע ונתבשר בשורות טובות ישועות ונחמות.

בעומק הרצועה. כוחות אוגדה 36 מול חופי עזה | צילום: דובר צה"ל

קרדיט: דובר צה”ל