WSJ: נדחתה הצעה ישראלית סודית להקים ממשל בהנהגה ערבית בעזה

וול סטריט ג’ורנל: מדינות ערב דחו את ההצעה הישראלית שהועלתה בסתר, שבאמצעותה הביעה ישראל את רצונה לשמור על האופציה לפתוח במבצעים צבאיים נגד חמאס במסגרת המנהל האזרחי המוצע.

النيل – قناة مصر الإخبارية | “وول ستريت جورنال” تكشف تفاصيل مقترح إسرائيلي  سري لإنشاء إدارة بقيادة عربية في غزة

 

בעוד המלחמה נמשכת בעזה , העיתון האמריקני “וול סטריט ג’ורנל” ציטט היום, יום חמישי, גורמים ערבים יודעי דבר, שאמרו כי מדינות ערב דחו הצעה ישראלית להקים ממשל אזרחי בהנהגת ערבית שיימשך לאורך שנים ברצועת עזה אחרי שהמלחמה הנוכחית נגד חמאס תסתיים.

הגורמים, שהעיתון לא הזכיר את שמם, ציינו כי ההצעה הישראלית הוצגה בחשאי, וכי ישראל הביעה באמצעותה את רצונה לשמור על האופציה לפעול צבאית נגד חמאס במסגרת המנהל האזרחי המוצע.

לדברי העיתון, גורמים ערבים אישרו כי ממשלות ערב דחו את הרעיון של הקמת ממשל אזרחי בהנהגת ערבית בעזה, וכי אותם גורמים ציינו כי יש ממשלות ערביות שרואות את הצורך של חמאס למלא תפקיד מתמשך בעזה לאחר המלחמה.

העיתון גם ציטט גורם ישראלי לא מזוהה שאמר: “יש שיחות שעדיין לא הגענו לפתרון למרות שעבר  זמן רב… וזה משאיר אותנו שקועים בבוץ של עזה”, והוסיף “כולם מסכימים להגיד לא לחמאס, אבל על מה הם כן מסכימים?”

מלחמה זו פרצה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה הנצורה, בעקבות תקיפה חסרת תקדים שביצעה התנועה הפלסטינית בתוך ישראל ב-7 בנובמבר, שהובילה להרג של 1,170 בני אדם, רובם אזרחים, ונחטפו יותר מ-250 בני אדם, 128 מהם עדיין עצורים בעזה, ו-36 מהם מתו, לפי גורמים ישראלים.

קרדיט: אלערביה    קרדיט לתמונות: