איראן מפעילה רכבת ימית חסרת תקדים להובלת נשק מתקדם לחות’ים בתימן

ארצות הברית קראה לאיראן להפסיק להעביר “כמויות חסרות תקדים” של נשק למורדים החות’ים בתימן, מה שמאפשר להם לבצע “התקפות פזיזות” על ספינות בים האדום ובמקומות אחרים.

סגן שגריר ארה”ב באו”ם, רוברט ווד, אמר למועצת הביטחון של האו”ם, “אם מועצת הביטחון רוצה להתקדם לקראת סיום מלחמת האזרחים בתימן, עליה לפעול ביחד כדי לדרוש מאיראן להפסיק את תפקידה מערער היציבות, ולהודיע ​​לה שהיא לא תוכל להסתתר מאחורי החות’ים”.

ווד הוסיף כי ישנן ראיות רבות לכך שאיראן “מספקת נשק מתקדם, כולל טילי שיוט, לחות’ים”, תוך הפרה של הסנקציות של האו”ם.

הוא המשיך: “כדי לאשר את החשש של המועצה מההפרות המתמשכות של אמברגו הנשק, עלינו לעשות מאמצים נוספים כדי לחזק את יישום הסנקציות ולהרתיע את מפריהן”.

החות’ים אומרים כי התקפותיהם על ספינות בים האדום ובמפרץ עדן מטרתן ללחוץ על ישראל לסיים את מלחמתה נגד חמאס ברצועת עזה, שהביאה ל”מותם” של יותר מ-35,000 פלסטינים, מספר שתוקן מאוחר יותר בחצי ע”י גורמי או”ם.

מינהל הים האמריקני אמר בסוף החודש שעבר כי החות’ים פתחו ביותר מ-50 התקפות על ספינות, תפסו ספינה אחת והטביעו אחרת מאז נובמבר אשתקד.

קצב התקיפות החות’ים ירד במהלך השבועות האחרונים, כאשר ארצות הברית הובילה מערכה אווירית צבאית נגדם.

נפח תנועת הספנות דרך ים סוף ומפרץ עדן ירד דרסטית עקב איומים אלו.

השליח המיוחד של האו”ם לתימן, הנס גרונדברג, הזהיר את מועצת הביטחון כי “פעולות האיבה נמשכות למרות הירידה בתדירות ההתקפות על ספינות מסחריות וצבאיות בים האדום, במפרץ עדן ובאוקיינוס ​​ההודי”.

הוא התייחס להודעת החות’ים כי הם ירחיבו את היקף התקיפות, והגדיר זאת כ”פרובוקציה מדאיגה על רקע מצב הפכפך ממילא”.

תמונה

קרדיט: אלחורה    קרדיט לתמונות: US NAVY