ארה”ב: הרפובליקנים יוזמים חוק שיחייב את הממשל לשלוח מיד נשק שעוכב. גם בריטניה מסרבת לעכב!

הקונגרס מתכונן לריב עם הבית הלבן. בשבוע הבא הרפובליקנים יגישו חוק שיחייב את הממשל לשלוח ללא שיהוי כל נשק שעד עכשיו לא נשלח. החוק גם אמור לכלול מנגנון אכיפה: כל עוד מחלקת המדינה והפנטגון לא יעשו זאת, הקונגרס ישעה תקציבים – ברמה של עצירת משכורות לבכירים.

אין כאן רק אהבת ישראל: הרפובליקנים כנראה מעריכים שהדמוקרטים חלוקים בנוגע להחלטת הממשל וירצו להביך את הנשיא והמפלגה הדמוקרטית באמצעות העברת חוק שיזכה לתמיכה של לפחות חלק מהדמוקרטים. לחילופין, חברי קונגרס דמוקרטים שלא יצביעו בעד החוק יותקפו בחודשים הקרובים לקראת הבחירות (בית הנבחרים כולו מועמד לבחירה בנובמבר 2024, יחד עם הנשיא)..

Canada: Halt the transfer of weapons and suspend all arms export permits to  Israel. The Islamic Relief Canada have officially launched th... | Instagram

 

במקביל שר החוץ של בריטניה, דיוויד קמרון הצהיר כי ארצו  לא תעצור אספקת נשק לישראל.

הנימוקים שבפיו היו כי בריטניה ספק נשק קטן לישראל, וכי המדינה הבריטית אינה מספקת נשק ישירות אלא חברות פרטיות מוכרות נשק לישראל.

דבריו נשמעים כמו תירוץ נוח לחוסר רצון של הממשלה לבצע את הצעד הזה. זה סימן *טוב* לישראל. זה אומר שלונדון לא רוצה להצטרף לממשל ביידן עם השעיית הנשק, מציירת זאת כ״חזית בינלאומית״.

Lord Cameron: Israeli arms embargo 'not wise' - with US and UK 'in totally  different situation'

קרדיט: ערוץ הטלגרם המשחק הגדול    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות – שידורי סקיי ניוז