פוליטיקאי איראני: ייתכן מאוד שלטהרן יש כבר פצצת גרעין

אחמד בחשאיש ארדסטאני, שנבחר מחדש לפרלמנט במארס, אמר לאתר Rouydad 24 כי להערכתו החלטת איראן להסתכן בתקיפת ישראל באפריל נובעת מהעובדה כי ברשותה נשק גרעיני.

יתרה מכך, הוא הפנה את תשומת הלב להערותיו של כמאל חרזי ,  יועץ מדיניות החוץ הבכיר של המנהיג העליון עלי חמינאי ביום חמישי, שאמר כי טהראן תשנה את דוקטרינת הגרעין שלה אם ישראל תתקוף את מתקני האטום שלה.

במשך שנים, הרפובליקה האסלאמית עומדת על כך שתוכנית הגרעין שלה היא למטרות שלום, למרות העשרת האורניום ל- 60 אחוז, שיכולה להיות רק לשימוש בנשק גרעיני.

“לדעתי, השגנו נשק גרעיני, אבל אנחנו לא מכריזים על כך. זה אומר שהמדיניות שלנו היא להחזיק פצצות גרעיניות, אבל המדיניות המוצהרת שלנו נמצאת כרגע במסגרת ה-JCPOA. הסיבה היא שכאשר מדינות רוצות להתעמת עם אחרים, היכולות שלהן חייבות להיות תואמות, וההתאמה של איראן עם אמריקה וישראל פירושה שאיראן חייבת להחזיק בנשק גרעיני”, צוטט ארדסטאני.

רדסטאני הוסיף בבירור, “באקלים שבו רוסיה תקפה את אוקראינה וישראל תקפה את עזה, ואיראן היא תומכת נלהבת של חזית ההתנגדות, זה אך טבעי שידרש מאיראן להחזיק פצצות גרעיניות. עם זאת, אם איראן תכריז על כך זה עניין אחר”.

קרדיט: איראן אינטרנשיונל   קרדיט לתמונה: תסנים