האמירויות אוסרת על חיל האוויר האמריקאי לתקוף משטחה מטרות במזרח התיכון

לפי ה”וול סטריט ג’ורנל” , בכירים באמירויות הודיעו לארה”ב בפברואר כי על נכסיה בבסיס האוויר אל-דפרה אסור לבצע התקפות על מטרות בעיראק, תימן או במקומות אחרים באזור.

 

ארה”ב נאלצה להעביר בהמוניהם את מטוסי הקרב, המל”טים וכלי הטיס הצבאיים האחרים שלה מאיחוד האמירויות הערביות לאחר שהודיעו לה שלא ניתן להשתמש בבסיסיה שם להפעלת תקיפות במזרח התיכון.

לפי ה”וול סטריט ג’ורנל”, בכירים באמירויות הודיעו לארצות הברית בפברואר כי חל איסור על נכסיה בבסיס חיל האוויר אל-דאפרה לצאת לתקיפות על מטרות בעיראק, תימן או במקומות אחרים באזור.

הגבלה זו, המבוססת על מאמצים ביטחוניים למנוע פגיעות במיוחד בעיראק ובתימן.

הוא הוסיף: “הוטלו הגבלות (על ארה”ב) לגבי משימות תקיפה נגד מטרות בעיראק ובתימן. ההגבלות הללו מבוססות על מאמצים לשמור על הביטחון”, על פי מה שציטט הוול סטריט ג’ורנל גורם בכיר באמירויות.

בסיס אוויר אל דאפרה, אחד מבסיסי ארה”ב הגדולים במזרח התיכון וממוקם רק 20 מייל דרומית לאבו דאבי, והוא נחשב מרכז פיקוד צבאי מרכזי.

 

הנחיית האמירויות גרמה לארצות הברית להעביר באופן משמעותי את מטוסיה ונכסים צבאיים אחרים מאל-דאפרה לבסיס האוויר אל אודייד בקטאר, שהוא בסיס האוויר האמריקני הגדול ביותר במזרח התיכון ומאכלס יותר מ-10,000 אנשי צבא אמריקאים.

גורמים רשמיים באמירויות הביעו את דאגתם בפני ארה”ב שהמשך תקיפות אוויריות משדה התעופה אל-דאפרה עשויות להפוך את איחוד האמירויות למטרה של מה שמכונה “ציר ההתנגדות”.

לוחמים אמריקאים בבסיס חיל האוויר אל דאפרה באיחוד האמירויות הערביות.

קרדיט: ערביכ דפנס    קרדיט לתמונות: צבא ארה”ב