ישראל הבטיחה לאירגוני הסיוע בעזה התראה של 48 שעות לפני תחילת הפלישה לרפיח

הדיווח הוסיף כי משרד הביטחון “נפגש עם יותר מ-10 קבוצות הומניטריות בשבוע שעבר כדי לדון במבצע הצבאי הקרוב ברפיח”, על פי נציגי 3 סוכנויות סיוע בינלאומיות, ששוחחו עם העיתון בעילום שם.

יותר ממיליון פלסטינים מצאו מקלט בעיר הגבול רפיח עם מצרים, לאחר שנמלטו בעקבות פעולות צבאיות ישראליות באזורים אחרים ברצועה. ישראל מתמודדת עם התנגדות בינלאומית משמעותית לביצוע מבצע צבאי ברפיח המאוכלסת בצפיפות.

העיתון האמריקני ציין כי הפגישה עם ארגוני הסיוע נערכה ביום רביעי, “והתוכניות להגנה על אזרחים לא חולקו, אלא, הישראלים דיברו על קבוצות סיוע היוצאות לאזור גדול ובטוח באל-מוואסי, שנמצא 5 קילומטרים צפונית למרכז רפיח, שם צפויים להתפנות עובדי סיוע ואזרחים”. 

תמונה

קרדיט: אלערבי אלגדיד

 

שון קרול, מנכ”ל ארגון הסיוע “אנירה” – “أنيرا”, שפועל בעזה מאז 1984, אמר ל”וושינגטון פוסט”: “ללא תוכניות נאותות המספקות הגנה, ארגוני סיוע בינלאומיים ואזרחים מודאגים מהאבידות שעלולות להיגרם מהפלישה לרפיח. ”

העיתון ציטט גורם רשמי מאחד מארגוני הסיוע שהשתתף בפגישה: “זה לא אם [מבצע צבאי] יקרה, אלא מתי זה יקרה”.

הרשויות המוסמכות בממשלת ישראל לא הגיבו לבקשת תגובה מהעיתון על פגישה זו.

הממשל האמריקני תמיד הדגיש כי הוא לא יתמוך בשום פעולה צבאית ברפיח ללא תוכנית אמינה להגנה על אזרחים פלסטינים, הכוללת אספקת מזון, מים ומקלט.

מנכ”לית תוכנית המזון העולמית, סינדי מקיין, הזהירה כי צפון רצועת עזה סובלת מ”רעב עצום” שמתרחב לדרום הרצועה הפלסטינית.

מקיין אמרה בראיון לערוץ NBC האמריקאי שישודר במלואו ביום ראשון: “יש רעב, רעב מוחלט בצפון, והוא הולך לכיוון דרום”, על פי סוכנות הידיעות הצרפתית.

קרדיט: ווטו

 

מנהל סוכנות האו”ם המשיך: “כשיש סכסוכים כאלה, הם מעוררים רגשות עזים, ועם מה שקורה במלחמה, מתרחש רעב”.

מצדו, ארגון הבריאות העולמי אמר ביום שישי כי מצב המזון “השתפר מעט” ברצועה הפלסטינית, “אבל הסיכון לרעב עדיין קיים”.

הסיוע הבינלאומי נתון לביקורת ישראלית קפדנית, ורובו עובר ממצרים דרך מעבר רפיח, ומגיע בכמות לא מספקת לאור הצרכים העצומים של אוכלוסיית עזה, שמנתה לפני המלחמה 2.4 מיליון איש.

עד כה הביאה המלחמה למותם של כ-36,000 בני אדם ברצועת עזה, כתוצאה מפעולות צבאיות ישראליות, לפי רשויות הבריאות ברצועה, בעוד שמספר האנשים תחת הריסות מוערכים באלפים.

תמונה

קרדיט: אלסאחה אלפיליסטיניה

 

המלחמה פרצה ב-7 באוקטובר, כאשר חמאס פתח במתקפה על ישראל, במהלכה נהרג כ-1,200 בני אדם, רובם אזרחים, בהם נשים וילדים, ונלקחו 253 בני ערובה, לפי הסטטיסטיקה הישראלית.

שלשום אישר ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כי צבא ישראל יפתח במתקפה קרקעית ברפיח, “עם או בלי” הפסקת אש עם חמאס בעזה.

הוא אמר: “הרעיון שנעצור את המלחמה לפני השגת כל מטרותיה אינו מתקבל על הדעת”.

בשבת חודשו בקהיר השיחות במטרה להגיע להפוגה במלחמה המתמשכת בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, על רקע האשמות הדדיות בשיבוש כל הסכם.

בשבת בערב אישר בכיר בחמאס, המסווגים כארגון טרור בארה”ב ובמדינות נוספות, כי התנועה “לא תסכים בשום פנים ואופן” להסכם שביתת נשק בעזה שאינו כולל במפורש הפסקת המִלחָמָה.

הבכיר, שביקש להישאר בעילום שם, האשים את ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ב”שיבוש עקב אינטרס אישי” למאמצים להגיע להסכם שביתת נשק, לפי מה שדווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. 

אותה סוכנות ציטטה גורם ישראלי מוקדם יותר בשבת שאמר כי תנועת חמאס “חוסמת את האפשרות להגיע להסכם שביתת נשק” בעזה על ידי התעקשות להפסיק את המלחמה ברצועה.