תמונת מצב והערכות – נכון ליום א 5/5/24. דעה של קוראים באתר

קורא א’:

המצב ההמדיני ביטחוני נכון לעכשיו מורכב מאוד כשכל תסריט יכול להתממש גם אם הוא הזוי,נתניה הבין לאן נושבת הרוח שמובילה אותו ע”י יריביו לסיום המלחמה וסיום תפקידו ולכן ברגע האחרון הוא ייתעשת ויחל לגלות מנהיגות עד כמה שאפשר.

בשלב ראשון הוא יסנדל וינטרל את הסכם הכניעה שתפרו לו חבריו ויריביו מהבית הלבן ומתוכינו ,כשנענו לתביעות האיש החכם ביותר במזרח התיכון (סינוואר), ומנסים כעת לכפות זאת על נתניהו, שנהנה כרגע מתמיכה של עצמו בלבד, כשמנגד יריבו המר סינוור נהנה מתמיכה גורפת, מכולם, בדרישותיו.

מה הסיבות לכך? אמנה בקצרה את חלקם ומה עומד מאחריהם:
*- האמריקאים מעוניינים בהסכם עם סעודיה שיקנה להם נצחון בבחירות ולשם כן יקריבו את ישראל כקורבן.

*- הצמרת הישראלית (לא הימנית) מעוניינת בהיענות לתביעת סינוואר והאמריקאים כי זו הדרך היחידה שהם יכולים לסלק את נתניהו מכס השילטון. *- נתניהו רוצה להציל את כיסאו וגם לתקן חלק מטעויותיו שהביאו עלינו את הצרה הזו ויעשה הכל, אבל הכל, כדי להצליח גם אם זה יוביל לעימות עם העולם ועם השמאל.

*- סינוואר החכם מכל אדם שמעורב בסיכסוך שותק ונותן לכולם להזיע כשהוא המנווט והקובע כיצד ייתנהל תהליך ההכנעה של ישראל, ולמען האמת הוא מצליח עד כה, כי לא אצה לו הדרך.  הוא יודע שכל עיכוב יוסיף להישגים אדירים עבורו.

*- לאחר שהסכם הכניעה ייקבר(במחיר פוליטי ומדיני כבד) אנו נשוב, החל מהיום או מהימים הקרובים, ונעלה את עוצמת התקיפות בעזה כשעיקר התקיפות ,שיהיו כבדות מאוד, ייתרכזו במרחב רפיח, באמצעות אוויר וארטילריה, ולא באמצעות כיבוש או שהייה ברפיח, כשמדי פעם נראה פשיטות עומק לרפיח אך תהיה נסיגה מיידית משם ולא שהייה קבועה.

תמונה

קרדיט: אלי מקבוצת נציב   קרדיט לתמונה: אלע’ד

 

קורא ב’:

כבר ברור שעסקה לא תהיה…יש כאן מריחת זמן של שני הצדדים והשאלה למה?
לחמאס ברור למה הם מורחים, באשר לישראל…הציפיה למוצא פי השטן סינואר נראית לי יותר כתירוץ למשהו גדול יותר.
יתכן וזה בגלל הדוד סאם, בתי הדין בהאג ושאר ירקות..אך משום מה יתכן ויש סיבה אחרת.

חוסר הדלפות מהקבינט המורחב, השקט היחסי שיש אצל שרי הימין, חברים שלי שגויסו במהלך השבת מוקדם יותר לדרום מהצפוי, דברי הנגבי אתמול..ועוד ועוד אינדקאציות שיש לי מראות לי שאולי יש כאן בית הקלפים…סוג של מסך עשן…מזכיר לכולם יש גם את הצפון על הראש…תגידו אולי אני תמים. יתכן. אך אני חושב שאפשר לראות פה גם משהו אחר…

תמונה

קרדיט: מאור מקבוצת נציב    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות