סוריה: ישראל תקפה מבנה איראני באזור דמשק. מי היו המטרות לחיסול הממוקד?

כלי התקשורת סורים ציטטו ביום שישי האחרון מקור צבאי שאמר כי “ישראל תקפה מהאוויר, משמי הגולן, אתר בסביבת דמשק”, והוסיפו כי “התוקפנות הביאה לפציעתם של שמונה חיילים וכי נגרמו נזקים ברכוש”.

אתר Voice of the Capital המקומי דיווח על שמיעת קולות פיצוצים בסביבת דמשק, וציין כי התבצעה תקיפה אווירית על מתחם צבאי ליד הגשר החמישי בכביש המוביל לנמל התעופה הבינלאומי של דמשק. ההגנה האווירית של המשטר הסורי לא הגיבה לירי הטילים הישראלים.

באתר החדשות המקומי “סויידה 24” נכתב כי תקיפה אווירית כוונה לבניין בית ספר השייך לשרותי הביטחון הסורים, מזרחית לכביש דמשק סואיידה, והובילה להרס רב במקום, וציין כי נשמעו קולות אמבולנסים בעוצמה באזור שהותקף. הוא הוסיף כי הבניין שהותקף היה בן שלוש קומות, וממוקם מול הכפר חוש א-שעיר – حوش الشعير, מזרחית לקברי הקדושים באזור נג’הא, על כביש דמשק-סויידא.

מערוץ Russia Today נמסר כי ההפצצה הישראלית כוונה למתחם צבאי בו ישנה נוכחות איראנית בסביבת אזור נג’הא באזור הכפרי של דמשק, וציין כי היו מספר נפגעים כתוצאה מהפיצוצים שפגעו באזור היעד. הערוץ הרוסי ציטט מקורות לא רשמיים שאמרו כי הבניין שהופצץ ע”י ישראל שייך לשרותי הביטחון הסורים, וכי נגרם נזק גדול לבניין בן שלוש הקומות. סוכנות ספוטניק דיווחה עוד כי “ההגנה האווירית הסורית שגרה כמה טילים ליירוט הטילים הישראליים ששוגרו לעבר אתר בסביבת אזור נג’הא, דרומית לדמשק”. ספוטניק ציין כי הטילים הישראלים שוגרו ממטוסים שטסו באותו זמן מעל הגולן הישראלי.

ולנו לא נותר אלא לשאול מי היו האיראנים שהסתתרו באותו בניין שישראל, כך על פי מקורות זרים , מוטטה על ראשם את הבניין ? ככל הנראה נדע את התשובות כבר בימים הקרובים בעזרת כמה חברים סורים…..

קרדיט: בלדי ניוז  קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות