איראן חושפת כטב"מ מתאבד חדש הדומה למל"ט Lancet הרוסי

משמרות המהפכה חשפו כטב"מ מתאבד חדש שנראה דומה למל"ט "לנסט" הרוסי.

ביום ראשון, 28 באפריל, פרסמה סוכנות הידיעות "תסנים" סרטון של מל"ט  זה, ששמו טרם פורסם, אך דווח כי יש לו מבנה דומה למל"ט המתאבד "לנסט" הרוסי.

דו"ח זה מוסיף שאם המל"ט החדש הזה מעוצב לפי המל"ט הרוסי Lancet, צריך להיות לו מפרט הכולל משך טיסה של 30 עד 60 דקות, משקל מטען של 3 עד 6 ק"ג וטווח מרבי של 40 ק"מ, מה ש"עושה את זה לנשק יעיל לכוחות היבשה." 

במקביל לסיקור החדשותי של חשיפת המל"ט החדש של איראן, דיווחה סוכנות הידיעות הגרמנית כי המל"ט הרוסי "זאלה לנצט" נבנה לראשונה ב-2020.

סוכנות הידיעות הזו כותבת כי השימוש בנשק מסוג זה, במיוחד במהלך המלחמה באוקראינה, והיכולת שלהם לתקוף כל מיני כלי רכב משוריינים, ריכוז כוחות ואפילו כלי נשק תומכים באש כמו מערכות ארטילריה והגנה נעשו תכופים יותר.

במהלך השנים האחרונות חשפה איראן מגוון רחב של מל"טים וסיפקה באופן נרחב מל"טים מדגמי "שאהיד" לרוסיה כדי לתקוף תשתיות אזרחיות ואזורי מגורים באוקראינה.

כמובן שאיראן שיגרה לאחרונה מאות טילים ומל"טים מתאבדים לעבר ישראל, כולם יורטו ולא פגעו במטרה.

עם זאת, המל"טים שאיראן סיפקה לקבוצות הפרוקסי שלה בעיראק, תימן ולבנון שימשו פעמים רבות נגד עמדות הכוחות האמריקאים באזור, נגד מטרות בשטח ישראל ונגד ספינות בים האדום ומצרי באב אל-מנדב, ואף הצליחו לגרום לנזקים . 

חשיפת המל"ט החדש מגיעה ימים ספורים לאחר שהאיחוד האירופי, בריטניה וארה"ב הטילו סנקציות על תוכנית ייצור המל"טים והטילים של איראן.

תמונת סוכנות הידיעות תסנים של המל"ט החדש של משמרות המהפכה

קר'דיט: רדיו פרדה    קרדיט לתמונות: תסנים