עיתון פולני: מערכות ל"א רוסיות חוסמות ביעילות חימושים אמריקאים מתקדמים באוקראינה

דיווחים טענו כי הפצצות מדגם – GLSDB  מתוצרת ארה"ב, שמנהיגי אוקראינה ציפו לה, הפכו חסרות אונים בשדה הקרב האוקראיני.

העיתון הפולני Interia דיווח כי גרסה קרקעית זו של הפצצות הראתה שהן חסרות תועלת בעת שימוש. המכשול העיקרי לשימוש בפצצות כאלה בחזית האוקראינית הוא הפעלה אקטיבית של מערכות לוחמה אלקטרוניות חזקות מאוד של הכוחות הרוסים, נכתב בדו"ח.

כאמור, מערכת הלוחמה האלקטרונית הרוסית יעילה מאוד בדיכוי ה-GPS המשמש להנחיית הפצצות הללו, ובכך מוציאה את הפצצה משליטה והופכת את השימוש בה לחסר משמעות.

ראוי לציין שהצד האוקראיני ואפילו מספר מומחים מערביים ראו בעבר בשימוש ב-GLSDB מוצא ממצב המחסור בתחמושת. הסיבה לכך היא שהעלות של תחמושת זו נמוכה פי שניים מהעלות של תחמושת מערכת רקטות מרובה שיגורים של HIMARS.

עם זאת, התברר שהשימוש בפצצות כאלה לא נתן את התוצאות הרצויות. לפיכך נאלץ הפיקוד האוקראיני להפסיק להשתמש בפצצות GLSBD בקווי החזית.

כאשר אותות GPS מדוכאים על ידי ציוד לוחמה אלקטרוני רוסי, תחמושת יכולה להסתמך רק על מערכות ניווט אינרציאליות כדי לחשב את מיקום הפגיעה. סוכנות הידיעות הרוסית TASS דיווחה כי הדבר הוביל לכך שהתחמושת לא פגעה ביעדה.

הדו"ח הוסיף כי ציוד לוחמה אלקטרוני רוסי יעיל מאוד בדיכוי אותות GPS הנשלחים ל-GLSDB מכיוון שהפצצות נעות במהירויות נמוכות יחסית.

הצד האוקראיני גם לא הצליח להתגבר ביעילות על מערכות לוחמה אלקטרונית רוסיות מבצעיות, ואנליסטים צבאיים מערביים רבים מתארים את מערכות הלוחמה האלקטרונית של הכוחות המזוינים הרוסים כאחת הטובות בעולם.

ה-GLSDB פותח על ידי בואינג וקבוצת סאאב בשוודיה כדי לאפשר את שיגור פצצת הבואינג GBU-39 SDB, שפותחה במקור לשימוש במטוסים, מהקרקע ממגוון משגרים ותצורות.

ה-SDB מחובר לטיל M26 ומאפשר לשגר אותו ממערכות טילים קרקעיות כגון M270 MLRS ו-M142 HIMARS.

 

הצבא הרוסי "יברח"... ארה"ב מחפשת לספק לאוקראינה טילי GLSDB "קטלניים" - מפקד בכיר

קרדיט: ערביכ דפנס       קרדיט לתמונות: צבא ארה"ב