מטוסי קרב הפצצה סעודים ואמריקאים נפרסים באמירויות לקראת תרגיל "דגל המדבר"

בימים הקרובים יהוו מפציצי קרב F-15SA של חיל האוויר המלכותי הסעודי, יחד עם מטוסי F-15E של חיל האוויר של ארצות הברית (USAF), חלק מתרגיל אווירי שבו מספר מדינות ישתתפו תחת השם "דגל המדבר". המפקדה העיקרית של התרגיל תהיה בסיס האוויר אל-דפרה של איחוד האמירויות הערביות, שבאמצעותו היא תבקש להגביר את המוכנות ולחזק את היחסים הצבאיים בין המדינות המשתתפות לתקופה של שלושה שבועות.

 

מפקד חיל האוויר הסעודי אמר כי תרגיל "דגל המדבר" הוא אחד התרגילים החשובים באזור, והוסיף כי חיל האוויר ישתתף בתרגיל עם שישה מטוסי F-15SA.

ה-F-15S, גרסה סעודית, הוא אחד ממטוסי הקרב העיקריים בחיל האוויר המלכותי הסעודי. גרסת ה-F-15SA של המטוס היא הגרסה המתקדמת ביותר של ה-F-15 שיוצרה עד כה. יש לו מערכות אוויוניקה ולוחמה אלקטרונית משופרת ויכולת נשיאת מטען רבה יותר.

כוחות מסעודיה, עומאן, כווית, ארצות הברית, הרפובליקה של דרום קוריאה, צרפת, בריטניה, גרמניה וטורקיה ישתתפו בתרגיל זה. יש לציין כי במהדורה הקודמת של התרגיל, ספרד השתתפה לראשונה לצד גרמניה, אוסטרליה, דרום קוריאה, ארצות הברית, צרפת, הודו, ערב הסעודית והמדינה המארחת.

חיל האוויר האמריקני  אישר את השתתפותם של לפחות 4 מטוסי F-15E Strike Eagles, שהגיעו בשבוע שעבר לבסיס האוויר אל דאפרה , וציין כי זוהי הזדמנות חדשה להגביר את שיתוף הפעולה עם בעלי ברית באזור המזרח התיכון. (קרדיט: ערביכ דפנס)

מטוס העליונות האווירי החזק ביותר בעולם.. האם מרוקו תקבל את מטוסי הקרב הכבדים האמריקאיים F-15 EX?

קרדיט: חיל האוויר האמריקאי