האחים המוסלמים באבל, שאר עולם האסלם? פחות!

אתמול מת בטורקיה עבדול מאג'יד אלזינדאני (عبد المجيد الزنداني = Abdul Majeed Al-Zindani) מייסד האחים המוסלמים בתימן, שלא היה ידוע כחובב ציון או אוהב ישראל.

אלזינדאני למד באוניברסיטת אל-אזהר בקהיר, משם המשיך ללמוד בסעודיה עם מלומדים סעודים כגון עבדול עזיז בן עבדאללה בן באז (عبد العزيز بن عبد الله بن باز = Abd al Aziz ibn Abdullah ibn Baz) שהיה המופתי הגדול של סעודיה, ותלמידו מוחמד בן צאלח אלעות'יימין (محمد بن صالح العثيمين = Muhammad ibn Salih al-Uthaymin) שהיה חבר מועצת חכמי דת הבכירים הסעודית, פרופסור במכללה לשריעה באוניברסיטה, ומשם המשיך לאוניברסיטה האסלאמית באומדורמאן (أم درمان = Omdurman) שבסודאן.

אזכיר שהוא החל ללמוד רוקחות באוניברסיטה בקהיר, ולאחר שנתיים עבד ללימודי דת, אבל הוא המשיך לעסוק במדע, וחקר ניסים מדעיים בקוראן, ואף היה ממקימי "הרשות הבינ"ל לניסים מדעיים בקוראן ובסונה" ועמד בראשה. אזכיר גם שב 2004 הוא פרסם שמצא תרופה לאיידס, אבל סירב לרשום עליה פטנט ואמר שרישום התרופה יחייב אותו לגלות את כל הפרטים על התרופה והטיפול, והוא חושש שחברות התרופות יגנבו לו את התרופה. אוסיף שבאתר האינטרנט שלו נאמר שב 2011 פורסמה בקשתו לקבל אישור לפטנט על טיפול לאיידס בצמחי מרפא.

 

אלזינדאני הקים את אוניברסיטת אל-אימאן בתימן (جامعة الإيمان = Iman University = אוניברסיטת האמונה) שהייתה חממה ללימודי אסלאם קיצוני (קטר תורמה בנדיבות) אציין שחלק מתלמידיו הצדיקים ללימודי דת האסלאם, הפכו לרוצחים בשם הדת, ובין היתר רצחו מתנגדים פוליטיים, אזרחים זרים וסתם אנשים שלא הלכו "בדרך הנכונה" לתפיסתם. ואציין שהחות’ים סגרו את האוניברסיטה ב 2015.

עוד אזכיר שאחד מתלמידי אוניברסיטת האמונה היה ג'ון ווקר-לינד (John Walker Lindh) האמריקאי שהתאסלאם והגיע לתימן ללמוד ערבית ואסלאם, ולאחר לימודיו באוניברסיטה נסע לאפגניסטן להצטרף לטליבאן ולאל-קאעידה, ולאחר המתקפה של אל-קאעידה ב 11 בספטמבר 2001, הוא נעצר ע"י צבא ארה"ב באפגניסטן, הועמד למשפט בארה"ב, הורשע (בעסקת טיעון) ונכלא בינואר 2003 ל 20 שנה, ובסופו של דבר שוחרר מהכלא במאי 2019.

זה המקום להזכיר שאלזינדאני שהיה תומך מוצהר בבן לאדן ואל-קאעידה ונחשב ליועצו הדתי של בן לאדן, וכן שהיה מבוקש ע"י האמריקאים.

محمد بن عبدالمجيد الزنداني - عااااااااااااااااااااااااجل .......  =-=-=-=-=-=-=-=-=-= حصول الشيخ عبدالمجيد الزنداني على براءة إختراع لعلاج  مرض الإيدز (HIV) =-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-= بفضل الله أولا  ثم بفضل تعاليم رسوله وخير خلقه ...

 

בעולם האסלאמי מדווחים על מותו של אלזינדאני בדרכים שונות, ישנן ידיעות קצרות עם דיווח יבש וענייני על מותו, יש דיווחים על אישים ששולחים תנחומים למשפחתו, כמו ידיעה על מברק תנחומים ששלח אחמד עוואד בן מובארכ, ראש ממשלת תימן המוכרת ע"י העולם, ויש כתבות ארוכות שחלקן משתפכות ומתאבלות וחלקן ענייניות.

כל תנועות האחים המוסלמים ברחבי העולם מתאבלות על מותו של אלזינדאני, מאגודת החוקרים המוסלמים בעיראק, ועד לארגון הטרור הפלסטיני חמאס, שהוציא הצהרה בה נאמר בין היתר: "היום בפלסטין אנו מאבדים את אחת הדמויות הגדולות המגנות עליה, וקול כנה בתמיכה בהתנגדות ובמאבק הלגיטימי של עמנו", וברור שגם "אגודת חכמי הדת הפלסטינים" מתאבלת.

 

נואף תכרורי (هيئة علماء = Nawaf Al-Takrouri) איש חמאס ויו"ר "אגודת חכמי הדת הפלסטינים" הצהיר שהאגודה מתאבלת על מותו והגדיר אותו "דמות נישאה של ידע תמיכה באומה האסלאמית" ואמר שמותו של אלזינדאני "מהווה אובדן גדול לאומה האסלאמית, במיוחד לפלסטין ולירושלים, אותן העשיר בידע ובמאמציו המתמשכים".

אציין שאלזינדאני לא היה מקובל או אהוד בכל אומת האסלאם, ובטח שלא על החות’ים בתימן, שרדפו אותו יחד ואת חברי תנועת האחים המוסלמית בתימן, וב 2015 לאחר פשיטה של המיליציות החות’יות, על ביתו ובתי מנהיגים רבים נוספים מתנועת האחים בתימן, הם פוצצו את ביתו. בעקבות כך אלזינדאני ברח מתימן לערב הסעודית, ומשם עבר ב 2020 לאיסטנבול, כמו רבים מהאחים שבאו לחסות תחת הסולטאן ארדואן.

عبدالمجيد الزنداني يهاجم السعودية ويقول إنها لا تريد الخير لليمن - YouTube

 

בהקשר זה אוסיף, שלאחר שנודע שאלזינדאני סבל משבץ מוחי ואושפז, קרא לו חוסיין אל-עזי (حسين العزي = Hussein Al-Ezzi) סגן שר החוץ בממשלת המיליציות החות’יות, להוציא סרטון או לכתוב צוואה בה הוא מתנצל על שב 2015 הוא תמך בקואליציה הערבית במלחמתם במיליציות החות’יות, ואלזינדאני סירב לבקשה. וזה המקום להזכיר שאלזינדאני פרסם ב 2015 הצהרה בה הוא תומך במבצע "סופה נחרצת" של הקואליציה הערבית בראשות הסעודים, נגד המיליציות החות’יות בתימן, וקרא לתימנים לתמוך בממשלה התימנית הלגיטימית ולהתנגד בחות’ים.

לסיום אוסיף שלמרות שאלזינדאני היה ידוע בקרב האחים המוסלמים ובחוגי המלומדים האסלאמים, הוא היה פחות מוכר בשאר בעולם הערבי ואומת האסלאם, והידיעות על מותו שמילאו את אתרי החדשות, גרמו לכמות גדולה מאוד של חיפושים ברשת ושאלות על מי הוא היה.

خبر وفاة الداعية اليمني عبد المجيد الزنداني يثير الحزن والوداع

קרדיט: ערוץ הטלגרם מבט למזרח התיכון    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות