דו”ח מודיעין אמריקאי: מערכות ההגנה האוויריות הרוסיות חסרות אונים מול התקפות ישראל על איראן

על פי דיווח אמריקאי שפורסם ביום שישי, מערכות ההגנה האווירית הרוסיות של איראן לא הצליחו להתעמת עם התקיפות הישראליות שכוונו לשטחה.

“פוקס ניוז” האמריקאי ציטט מקור מודיעיני יודע דבר שמערכות ההגנה האווירית מתוצרת רוסיה לא היו יעילות בתגובה לתקיפות הישראליות על איראן.

המקור ציין כי יעד התקיפות הישראליות שאירעו ביום שישי היה בסיס צבאי במחוז עוספיה שבמחוז איספהאן שבאיראן.

הוא ציין כי הישראלים פגעו במטרות בהן התכוונו לפגוע, והמבצע כלל יעדים של מערכות ההגנה האווירית האיראניות, לרבות אלו המשמשות להגנה על מתקני גרעין.

המקור דיווח כי כוחות ישראליים השתמשו בטילים וכטב”מים בתקיפתם על איראן.

ברשות איראן מספר יחידות של טילי S-300, מערכת הגנה אווירית ארוכת טווח של טילים, המיוצרת על ידי החברה הרוסית Almaz-Antey.

למערכת זו מספר גרסאות שונות, כולן פותחו מגרסת ה-S-300B, ותוכננו עבור כוחות ההגנה האווירית הרוסיים לסיכול מטוסים וטילי שיוט, וגרסאות מאוחרות יותר שלה פותחו למניעת טילים בליסטיים.

ישראל פתחה ביום שישי עם עלות השחר במתקפה על איראן, במבצע שעליו דיווחו כלי תקשורת עבריים כי הוא תגובה למתקפה קודמת שביצעה טהראן בכטב”מים וטילים בשבת האחרונה.

פיצוצים נשמעו בבסיס “השטם שיקארי” ​​של הצבא האיראני, צפונית מערבית לעוספיה, ביום שישי בבוקר, 19 באפריל, לפי מה שדווח בערוץ “איראן אינטרנשיונל”.

למתקפות ההדדיות בין טהראן לישראל קדמה תקיפה אווירית, שלפי החשד היא ישראלית, שכוונה למתחם שגרירות איראן בדמשק ב-1 באפריל, והרגה מספר קצינים בכירים משורות משמרות המהפכה.

יש לציין כי מומחים רוסיים ואיראנים החלו לאסוף ממצאים מהזירות שהותקפו על מנת לנסות ולהבין איך בוצעה התקיפה ובעזרת איזה מערכות ישראל הצליחה לעקוף את המערכות הרוסיות על מנת לשפר אותם.

קרדיט: ערביכ דפנס