מנהל ה-FBI: האקרים של ממשלת סין מחכים לערוך מתקפה "הרסנית" על ארצות הברית

ראש הבולשת הפדרלית של ארה"ב, ה-FBI, אומר שהאקרים המקושרים לממשלת סין חדרו לתשתיות קריטיות בארה"ב ומחכים ל"רגע הנכון לתת מכה הרסנית".

ביום חמישי, 18 באפריל, במהלך נאום באוניברסיטת ונדרבילט, שהטקסט שלו פורסם באתר האינטרנט של הבולשת הפדרלית, אמר כריסטופר ריי כי מסע התקפות הסייבר של קבוצת הפריצה הסינית בשם "טופאט וולט" תקף בהצלחה מספר אנשים וחברות אמריקאיות בתחומי התקשורת, האנרגיה, המים ותחומים רגישים נוספים, כולל 23 מפעילי צנרת.

בהתייחסו לסכסוכים מודרניים ולאיומים המתהווים, הוא הבהיר עוד כי סין מפתחת את היכולת לזרוע הרס פיזי על התשתית הקריטית שלנו בזמן שתבחר, במטרה לפגוע בתשתיות אזרחיות כדי ליצור פאניקה.

ריי אמר שקשה לאתר את המטרה של סין והאם היא נועדה להרתיע את ארה"ב בהגנה על טייוואן.

סין הכריזה שוב ושוב כי טייוואן היא חלק משטחה ויש להחזירה למולדת. טייוואן דחתה טענה זו ואמרה שתושבי המדינה הזו צריכים להחליט בעצמם לגבי עתידם.

אמריקה היא בעלת ברית קרובה של טייוואן.

מוקדם יותר השבוע הודיע ​​דובר משרד החוץ של סין שלפעולת קבוצות הפריצה הידועות בשם "טופאט וולט" אין קשר עם ממשלת סין והיא חלק ממאמץ סחיטה של ​​כנופיות פשע.

גם שגרירות בייג'ינג בוושינגטון התייחסה להצהרה של דובר משרד החוץ ואמרה כי חלק בארה"ב משתמשים באיתור מקור התקפות הסייבר ככלי לתקוף ולהאשים את סין.

בהאשמת ממשלת ארה"ב בפוליטיזציה של נושא אבטחת הסייבר, נאמר שיש הטוענים שארה"ב היא הקורבן, כאשר למעשה ההפך הוא הנכון.

עם זאת, ריי אמר שהאקרים סינים השתמשו בשורה של רשתות בוטים, רשת של מחשבים ושרתים אישיים שהודבקו ברחבי העולם, כדי להסתיר את פעילויות הסייבר הזדוניות שלהם.

בעבר, כמה חברות טכנולוגיות מחשב ואינטרנט, כולל מיקרוסופט וגוגל, ייחסו את פעילותם של האקרים של "טופאט וולט" לסין.

040616-N-3725R-009
Mediterranean Sea (June 16, 2005) – Joint Operations Center watch standers review the latest battle assessment while participating in Combined Joint Task Force Exercise (CJTFEX) 04-2 aboard the command ship USS Mount Whitney (LCC 20). U.S. Navy photo by Photographer's Mate 2nd Class Greg Roberts (RELEASED)

קרדיט: רדיו פרדו    קרדיט לתמונות: צבא ארה"ב