מה קרה לאחר שישראל השמידה מתקני רדאר איראנים בדרום סוריה? מפת החדירה לעבר איראן

רשתות סוריות מקומיות אישרו כי בוצעה תקיפה אווירית על גדוד המכ”ם של צבא סוריה עם שחר של יום שישי, בין אזורי קרפא ואיזרעא (قرفا وإزرع) באזור המזרחי של מחוז דרעא, וגרמה לנזק במקום.

 

המקורות הוסיפו כי ישנם דיווחים לא מאושרים על הפצצת שדה התעופה הצבאי אל-ת’עלה (ار الثعلة) באזור הכפרי המערבי של מחוז סואידה, וזאת בעקבות קולות הנפץ העזים שנשמעו באזור.

המקורות ציינו כי טייסת מטוסי קרב טסה מעל המרחב האווירי של מחוזות דרעא וסואידה, והתושבים שמעו את רעם מנועיהם האדיר במשך כרבע שעה לאחר שכבר נשמעו באזור קולות הפיצוצים.

סוכנות הידיעות הרשמית של המשטר (SANA) ציטטה מקור צבאי שאמר: “בערך בשעה 2:55 לפנות בוקר, ישראל פתחה במתקפה תוך ירי טילים מאזור צפון ישראל, כשהוא לעבר אתרי ההגנה האווירית שלנו באזור הדרום, והתוקפנות הובילה לנזקים בחומר”.
באתר “איגוד חוראן החופשי”, העוקב אחר ענייני אזור הדרום, נמסר: “הפצצה ממטוסי קרב ,שעשויים להיות ישראלים, כוונה על גדוד המכ”ם שנמצא בין העיר יזרעא לעיירה קרפא, שדה התעופה החקלאי באיזרעא, וכן נמל התעופה הצבאי אל-ת’עלה עם מספר טילים”.

כלי תקשורת ישראלים מסרו כי ההפצצה כוונה לאזורים בדרעא וסואידה שבדרום סוריה. התקיפה הישראלית בדרעא ובסואיידה שבדרום סוריה עלתה במקביל לתקיפות על העיר איספהאן במרכז איראן, הכוללת מספר מתקני גרעין, כולל מתקן נתנז.

 

אז איך זה התבצע בפועל ?

על פי אנליסטים צבאיים נראה כי לאחר השמדת המכ”מים האיראנים בדרום סוריה ע”י מטוסי חיל האוויר הישראלי (ברשתות הסוריות יש אף טענות שבתקיפות בדרום סוריה השתתפו גם מטוסי קרב ירדנים , אך אין לכך כל סימוכין)  המריאו  שני מטוסי F-16 ישראלים מבסיס רמת דויד (#رامات_دیوید)  וטסו לאורך גבול סוריה-ירדן עד אזור אלתנף הנמצאת במפגש הגבולות סוריה-ירדן עיראק , חדרו לשמי עיראק , והתייצבו בשמי בסיס חיל האוויר העיראקי “עין אלאסד” – #عین_الاسد , בו ישנה נוכחות צבאית אמריקאית גדולה, ומאזור זה הם התקדמו מעט לאזור ההטלה ומשם שגרו טילי שיוט לעבר מטרות בבסיס חיל האוויר האיראני ספאה – #سپاه שבעיר אספהאן שבמערב איראן.

 

מפת התגלגלות האירועים כפי שמתוארים לעיל:

מטוסי אפ-16 ישראלים ממריאים משדה התעופה רמת דויד , חוצים את שמי מחוז דרעא וסויידא (נקודה מספר 1) , לאחר שנפתחו להם השמיים בהפצצת סוללות הרדאר המכסות אזור זה , ומגיעים לאזור אלתנף במפגש הגבולות, ומשם חוצים לשטח עיראק , מגיעים לשמי בסיס חיל האוויר העיראקי – “עין אלאסד” ומשם מתייצבים באזור ההטלה (נקודה מספר 2), ומשם יורים טילים לעבר מטרות בבסיס חיל האוויר האיראני באיספהאן (מצויינת כמספר 3).

קרדיט לתמונות:  Oğuz Kağan 

 

מצגת התקיפה: