החוק הבין לאומי עומד לצידה של ישראל אם תתקוף את פרוייקט הגרעין האיראני

לישראל עומדת אפשרות חוקית על פי החוק הבין לאומי לתקוף את איראן ולמנוע מימנה  נשק גרעיני איראני: השימוש בכוח כנגד איראן ע"י ישראל מוגן בחוק הבין לאומי .

איראן תקפה את ישראל ועשתה הכל מלבד לשמור על חוקי המלחמה הבין לאומיים .

מדינה שמאימת על מדינה באיום קיומי ותוקפת מדינה גרעינית חייבת לשלם על מעשיה .

במידה ואיראן תכריז על עצמה כמדינה גרעינית ישראל לא תוכל עוד לתקוף את איראן מפני שסעיפי החוק הבין לאומי אוסרים על פעולה כזאת שתגרור הרס מוחלט .

ולכן לסיכום : לישראל עומדת הזכות החוקית להגיב לאיראן גם אם זו מאיימת בפעולת תגמול נוספת , בעוד שההגנה האקטיבית של ישראל הצליחה להפליא לעמוד נגד התקפות הטילים והמל"טים האיראניות, לישראל יידרשו אמצעים התקפיים יותר .

הדיפת מתקפה כצעד הגנתי לעולם לא יכולה להוות  מספיק כצעד התקפי .

החוק הבין לאומי לא מגביל את ישראל להשיב מתקפה למדינה התוקפת  אי אפשר להגביל את ישראל ואת תגובתה הנגדית להתקפות האיראניות הנוכחיות ולהפוך זאת לאסטרטגיות פסיביות של יירוט. מעבר לכל שאר השיקולים האסטרטגיים , ההתקפות האיראניות, בין אם נפסקות ובין אם נמשכות, מאפשרות לישראל הזדמנות להציל חיים של אזרחיה כעת בטרם איראן גרעינית פעולות מוקדמות מותרות  מאוחרות יותר נגד אויב שכבר גרעיני יהיו אסורות בתכלית . (קרדיט: מר אמריטוס פרופסור למדעי המדינה והמשפט הבין בינלאומי מאוניברסיטת פרדו בוגר אוניברסיטת פרינסטון).

הביא לפרסום: מאיר בר מקבוצת נציב    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות