פטנציאל ההתלקחות גובר: חיל הים האיראני ילווה אניות סוחר איראניות בים האדום

ביום רביעי, סוכנות הידיעות החצי-רשמית “תסנים” ציטטה את מפקד חיל הים, שחרם איראני, שאמר: “הצי האיראני ילווה ספינות מסחריות איראניות במסען לים האדום”.

הצעד מגיע במסגרת ההסלמה האחרונה בין איראן לישראל, כאשר טהרן שיגרה, בלילה שבין  שבת לראשון, מתקפה ישירה חסרת תקדים על ישראל באמצעות יותר מ-300 מל”טים וטילי שיוט ובליסטים.

טהראן מסרה כי התקיפה הגיעה בתגובה למתקפה שבצעה ישראל ב-1 באפריל על הקונסוליה שלה בבירה הסורית, דמשק, מבלי שישראל נטלה אחריות על התקיפה. 

דובר צה”ל אמר ביום שני כי “יירט 99 אחוז” מהכלים התוקפים בסיוע ארצות הברית ובעלות ברית אחרות, וכי התקיפה גרמה נזק קל בלבד לבסיס צבאי בדרום המדינה.

בכירים ישראלים הבטיחו נקמה באיראן, בעוד שמדינות אחרות קראו להמנע מכך כדי להפחית את פוטניצאל ההסלמה.

מאז נובמבר האחרון, החות’ים הנתמכים על ידי איראן, שהוגדרו כקבוצת טרור בארצות הברית, משגרים התקפות טילים ומל”טים על ספינות בים האדום ובמפרץ עדן.

המורדים החות’ים אומרים כי ההתקפות הללו באות כאות סולידריות עם הפלסטינים בעזה. אבל רבות מהספינות אותן ניסו לתקוף לא היו כלל ישראליות או קשורות לישראל. (קרדיט : אלחורה)

הערה: הודעה איראנית זאת נועדה לאפשר נוכחות צבאית איראנית בים האדום שעד כה לא היתה אפשרית בגלל ההערכה באיראן שאניות המלחמה שלה תותקפנה במקרה של אירוע ביטחוני גדול באזור.

@AlarabyTV's video Tweet

קרדיט: אלערביה