דיווח: התכנית הישראלית לחיסול מפקד כוח קודס בסוריה זלגה לאיראנים קודם לביצועה ובכל זאת….

בעוד ישראל תוקפת מטרות איראניות בסוריה במשך יותר מעשור, “המערכה שבין המלחמות” , המכונה בישראל גם כה-“מב”מ” ,עלה מדרגה משמעותית בחודשים האחרונים.

בדצמבר 2023, תקיפה אווירית, שישראל הואשמה כעומדת מאחוריה, הרגה את סייד רזא מוסאווי, המפקד הבכיר, השני בחשיבותו בכוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים, ומפקד הכוחות בלבנט. התקיפה הגיעה כהלם והמשקיפים השוו את חומרת ההרג שלה להריגתו של מפקד כוח קודס לשעבר, הגנרל קאסם סולימאני בעיראק בשנת 2020. מוסאווי, דמות בולטת בלבנון ובסוריה, היה אחראי להסדרת כניסת לוחמים ומשלוחי נשק המגיעים מאיראן לחיזבאללה הלבנוני וסוריה.

מקורות ערבים ואיראנים יודעי דבר אמרו  לאתר החדשות -Amwaj.media כי בימים שקדמו לחיסולו, קבלו האיראנים אינדיקציות לאיום קרוב.

המידע המודיעיני ההתרעתי הועבר לבכיר האיראני וגרמו למוסווי להישאר במתחם השגרירות האיראנית בדמשק, בהנחה שהוא יהיה חסין שם מפני תקיפה. אלא שהחיסול הישראלי התרחש זמן קצר לאחר שעזב את המקום השגריר האיראני שעבר לאחד מהפרברים הדרומיים של הבירה הסורית. שבועות ספורים לאחר מכן, תקיפה אווירית , שגם בה הואשמה ישראל כעומדת מאחוריה, הרגה קצין מודיעין בכיר בכוח קודס בסוריה.

אף אחת מהתקיפות הללו לא זכתה לתגובה מאיראן, שבחרה להפעיל את מה שטהרן תיארה כ”סבלנות אסטרטגית”. עם זאת, נראה כי המתקפה ב-1 באפריל על מה שנותר מהנהגת כוח קודס בסוריה הייתה הקש האחרון עבור איראן.

לאחר החיסול וטענות האיראנים כי ישראל הפרה את החוק הבין לאומי בכך שתקפה אזור דיפלומטי באמרה ישראל כי הבית שהותקף ובו שהו בכירי משמרות המהפכה היה למעשה מפקדה צבאית איראנית שהתמקמה בין שגרירות איראן בדמשק ובין שגרירות קנדה בסוריה. 

תמונה

קרדיט: אמוואג’ מדיה    קרדיט לתמונות: רשתות חברתיות