במקרה של תקיפה איראנית אפשר וישראל תתקוף אתרי גרעין איראניים

על רקע התקיפה האווירית בשבוע שעבר על הקונסוליה של איראן בדמשק, ישראל הודיעה לפי הדיווחים על נכונותה לתקוף נכסים איראניים אם איראן תפתח במתקפה ישירה נגדה

על פי דיווח של Elaph News הלונדוני, המצטט “בכיר מערבי אנונימי בתחום הביטחוני”,  ישראל ערכה  תרגילים של חיל האוויר, והתכוננה במיוחד לתקוף מתקני גרעין איראניים ותשתיות קריטיות אחרות.

בתקיפה האווירית בדמשק נהרג מפקד משמרות המהפכה האיראניים בסוריה ולבנון , מוחמד רזא זהדי, לצד שישה בכירים נוספים במשמרות המהפכה.

למרות שישראל לא אישרה ולא הכחישה מעורבות בתקיפה, גם דמשק וגם טהראן האשימו את ישראל.

עם זאת, מקורות מודיעין אמריקאים לא מזוהים, כפי שדווח  CNN, מעריכים כי איראן לא צפויה לפתוח במתקפה ישירה, מחשש לנקמה מצד ארה”ב וישראל.

במקום זאת, סביר יותר שאיראן תשתמש בשלוחות האזוריות שלה, שמאז שאיראן תמכה בפלישת חמאס לישראל ב-7 באוקטובר, פתחו הם בהתקפות מסוריה, לבנון ותימן.

קרדיט: אספניה

 

הן איראן והן קבוצות הפרוקסי שלה, כולל חיזבאללה, הבטיחו נקמה על המתקפה בדמשק. יועצו של המנהיג העליון של איראן, אייתוללה עלי חמינאי, הזהיר כי שגרירויות ישראל אינן בטוחות עוד, בעוד שמזכ”ל חיזבאללה חסן נסראללה הבטיח תגובה איראנית קרובה.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו אמר בישיבת הקבינט הביטחוני לאחרונה, “איראן פועלת נגדנו כבר שנים – ישירות ובאמצעות כוחות פרוקסי. ולפיכך, ישראל פועלת נגד איראן ושלוחיה – הן הגנתית והן התקפית”.

בעוד צה”ל מתגבר את כוחותיו ואת מערכי ההגנה האווירית שלו , שר הביטחון הישראלי יואב גלנט הודיע ​​כי ישראל “השלימה את ההכנות לתגובה נגד כל תרחיש שיתפתח מכיוון איראן”.

U.S. to help Israel prepare for attack from Iran | Wake Up America | Gen.  Erik Kurilla, the top U.S. general in charge of the Middle East, arrives in  Israel today to

קרדיט: איראן אינטרנשיונל     קרדיט לתמונות: ניוזמקס