CBS: “איראן עשויה לפתוח היום בהתקפה בקנה מידה גדול על ישראל”

עוד ניחוש אקראי המבוסס על לחישה של בכיר אמריקאי “יודע דבר”.

הניחוש טוב ממש כמו יתר הניחושים כי זה לא יותר מניחוש!!

הכל בעירבון מוגבל!

 

חדשות CBS דיווחו , בציטוט בכירים אמריקאים, כי עלולה להתרחש היום, יום שישי, 12 באפריל, 2024, מתקפה איראנית על ישראל, שתכוון לאתרים צבאיים. זה בא בזמן שישראל מתכוננת למה שבארה”ב רואים כתרחיש הגרוע ביותר: התקפה ישירה על שטח ישראל על ידי איראן כנקמה על התקיפה ב-1 באפריל שהרגה שבעה קציני צבא איראנים בשגרירות איראן בסוריה.

המודיעין האמריקאי הצביע על כך שהתגובה האיראנית הפוטנציאלית עשויה לכלול יותר מ-100 מל”טים ועשרות טילים שיכוונו למתקני צבא ישראלים.

הגורמים אמרו כי יהיה קשה לישראל להתגונן מפני מתקפה בקנה מידה כזה, ובעוד הם ציינו את האפשרות שהאיראנים עשויים לבחור לפתוח במתקפה בקנה מידה קטן יותר כדי להימנע מהסלמה דרמטית. לפי ההערכות תגובתם קרובה.

 

טהראן לא הצהירה בפומבי כיצד ומתי תגיב למתקפה הישראלית – כך שלא ברור עד לאן יגיעו מנהיגי איראן. אם יחליטו לבצע תקיפה ישירה על ישראל, יש חשש שהדבר עלול להפוך את המלחמה המתמשכת של ישראל נגד חמאס לסכסוך אזורי רחב הרבה יותר.

עם תגמול איראני שצפוי בכל עת, משרד החוץ האמריקאי הזהיר ביום חמישי את האמריקאים בישראל מפני נסיעה אל מחוץ לערים הגדולות, המוגנות טוב יותר מפני טילים תוקפים על ידי מערכת ההגנה מפני טילים של כיפת ברזל במדינה. ההנחיה העדכנית ביותר ציינה כי נסיעות של עובדי ממשלת ארה”ב בישראל עשויות להיות מוגבלות יותר ללא אזהרה כאשר העניינים יתפתחו באזור ההפכפך.

 

“מי שיפגע בנו, אנחנו נפגע בו”, התחייב ביום חמישי ראש הממשלה בנימין נתניהו בעת שביקר טייסים בבסיס אווירי של צבא ישראל. “אנחנו מוכנים… הגנתית והתקפית”.

סימה שיין, מומחית אבטחה ובכירה לשעבר בסוכנות הביון הלאומית של ישראל, המוסד, אמרה לחדשות CBS שזה רגע מסוכן לאזור, ושזה “הכי מדאיג” עבורה. היא אמרה שהדאגה ממלחמה כוללת צפויה להיות גבוהה באותה מידה “בשני הצדדים, בישראל ובאיראן”.

אם איראן תבחר לתקוף ישירות את ישראל, הדבר עשוי לכלול מתקפת טילים ומל”טים מורכבת בדומה לזו ששיגרו כוחות איראנים נגד מתקני נפט סעודים ב-2019.

איראן מדמה השמדת האנגר F-35 ישראלי

קרדיט: ערביכ דפנס   קרדיט לתמונה: CRUX