בכיר באו”ם: רק שנתיים נותרו להצלת כדור הארץ

ראש סוכנות האקלים של האו”ם הזהיר כי לאנושות “נותרו רק שנתיים להציל את העולם”, וקרא לאימוץ שינויים קיצוניים שיפחיתו פליטת גזי חממה, כך דיווח אתר Voice of America .

סיימון סטיל, המזכיר בפועל של אמנת המסגרת של האו”ם בנושא שינויי אקלים, הסביר ביום רביעי כי למרות שאזהרותיו עשויות להיראות מלודרמטיות, פעולה בנושאים אלו הינן חיוניות.

“למי יש בדיוק שנתיים להציל את העולם? התשובה היא לכל אדם על פני כדור הארץ”, אמר. “יותר ויותר אנשים רוצים שפעילות אקלים תתפשט על פני קהילות והקשת הפוליטית, בעיקר בגלל שהם מרגישים את ההשפעות של משבר האקלים בחיי היומיום שלהם ובתקציבים המשפחתיים שלהם”.

 

לפי קול אמריקה, אזהרותיו של פקיד האו”ם כוונו במיוחד למדינות ה-G20, הכוללות כלכלות מתקדמות ומתפתחות כמו ארה”ב, סין והודו.

מדינות אלו אחראיות ל-80 אחוז מהפליטות הגורמות לחימום כוכב הלכת, מה שלטענת סטיל אמור לאלץ אותן להתמקד בפרויקטים להפחתת ההשפעות של הפליטות.

מדינות עניות אינן יכולות להרשות לעצמן ליישם אסטרטגיות להפחתת שינויי אקלים, שכן מדינות מתפתחות עומדות בפני עלות שנתית המוערכת ב-2.4 טריליון דולר כדי לעמוד בסדרי העדיפויות האקלים והפיתוח שלהן עד 2030.

עם זאת, לא כולם משוכנעים שאזהרות מעוררות פחד מובילות לפעולה יעילה.

בהקשר זה אמר מייקל אופנהיימר, מדען אקלים מאוניברסיטת פרינסטון בארה”ב, שהוא גם פרופסור לעניינים בינלאומיים: “הביטוי ‘שנתיים להציל את העולם’ הוא רטוריקה חסרת משמעות… ובמקרה הטוב סביר להניח שיתעלמו ממנה, ובמקרה הגרוע, “זה יהיה לא מועיל”.

נתוני ממשלת ארה”ב מגלים כי רמות הפחמן הדו חמצני והמתאן באטמוספרה הגיעו לרמות חסרות תקדים במהלך השנה האחרונה.

סטיל אמר שאם הפליטות יימשכו בקצב הנוכחי, זה “יחזק עוד יותר את אי-השוויון העז בין המדינות והקהילות העשירות והעניות ביותר בעולם”.

الأمم المتحدة: انبعاثات الاحتباس الحراري ستتجاوز في 2030 الحد المتفق عليه –  قناة الغد

קרדיט: אלחורה     קרדיט לתמונות: רשת אלע’ד