נשק “נחיל” חדש: מטוס קרב רוסי מדגם Su-57 ישגר מל”טי תקיפה

תאגיד המטוסים המאוחד של רוסיה (UAC) הוציא פטנט על מל”ט תקיפה המשוגר ממטוס קרב מסוג Su-57 (נאט”ו: Felon) באוויר. הפטנט שהושג על ידי UAC דווח על ידי פורטל החדשות Mashnews שמצא את המסמך ב-Rospatent, סוכנות רישום הפטנטים של רוסיה.

המל”ט המהפכני נועד להשמיד מגוון יעדים שתצפת עליהם במהלך גיחות סיור קבועים ומבצעיים. בנוסף, היכולת שלו לזהות אוטומטית את סוג היעד שלו ולקבוע אם ליזום התקפה היא מה שמייחד אותו באופן ייחודי.

מבט מקרוב על מסמכי הפטנטים מגלה את האוטונומיה של המל”ט. מל”ט זה יכול לפעול במצב אוטומטי כדי למצוא ולתקוף מטרות באופן אוטונומי. הוא יכול לפעול במצב של העברת מידע, לשדר מידע על מטרות קיימות ולהמתין להוראות תקיפה מתחנת בקרה קרקעית ניידת.

למל”ט יש גם יכולת לקבל אישור מטרה מהטייס בקוקפיט של ה-Su-57 שממנו שוגר. זהו נשק “משנה משחק” בעולם הלוחמה המודרנית!

בהתבסס על הנתונים הקיימים, הוחלט כי מטוס הקרב הרוסי המתקדם מהדור החמישי סוחוי Su-57 יהיה חמוש במל”טי תקיפה.                             יש כרגע בדיקות היתכנות לשלב מל”טים כאלו בסד”כ  המטוסים הרוסיים האחרים.

 

מל”ט תקיפה זה מצויד בראש נפץ מודולרי, שמאפייניו תלויים במטרה הספציפית. זה יכול להיות חומר נפץ בעל נפיצות גבוהה או שילוב של חומר נפץ מגוון. הציוד החיוני האחר שלו כולל מגוון עזרים חזותיים ועזרי ניווט, מערכות העברת נתונים ומערכות חיפוש ותקיפה.

ישנם מספר דיווחים המצביעים על כך שקיים קונספט מתמשך לשילוב מל”טי קרב עם מטוסי קרב מסוג Su-57. יש גם דיון על הוספת מל”טים לארסנל המטוסים המודרניים של רוסיה. עם זאת, הטכנולוגיה הספציפית שמניעה את המל”ט UAC II טרם נחשפה.

سلاح "السرب" الروسي الجديد: سو-57 ستطلق طائرات بدون طيار هجومية

קרדיט: ערביכ דפנס  קרדיט לתמונה: UAC