בכיר בצבא ארה”ב: אפשר ומאגרי הנשק של החות’ים הולכים ואוזלים

מפקד חיל האוויר האמריקני במזרח התיכון הודיע ​​כי ירדה תדירות התקיפות של המיליציות החות’יות הנתמכות על ידי איראן וזה סימן שעתודות המל”טים והטילים הבליסטיים נגד ספינות של המיליציות הללו ככל הנראה הולכת ונגמרות.

גנרל אלקסוס גרינקוביץ’, מפקד חיל האוויר של פיקוד מרכז ארה”ב, CENTCOM, אמר ביום רביעי, 15 באפריל, כי ההתקפות המתמשכות של ארה”ב על קבוצת מיליציה זו הנתמכת על ידי איראן “בהחלט השפיעו על התנהגותם ועל תדירות הפעולות שלהם. לא כמו שהיה קודם.”

לאחר תחילת המלחמה בין ישראל לארגון החמאס הקיצוני, בחודשים האחרונים, במסגרת הטענה של “תמיכה בעם הפלסטיני”, החות’ים מבצעים כמעט מדי יום פיגועים נגד ספינות מסחריות וצבאיות בים האדום ומפרץ עדן, באמצעות מל”טים וטילים שהם משגרים משטח תימן לעבר הים.

 

המיליציה אמרה בתחילה כי היא תוקפת רק ספינות הקשורות לישראל, אך בעקבות תגובה צבאית של ארצות הברית ובריטניה, היא החלה לתקוף גם ספינות הקשורות לשתי מעצמות המערביות הללו והכתירה אותן – “מטרות לגיטימיות”.

התקפות אלו לרוב אינן מוצלחות אך לעיתים הם פגעו בספינות ושיבשו את התנועה המסחרית בנתיב שייט חשוב זה.

בתגובה להתקפות אלו, ארצות הברית ובעלות בריתה נאלצו להגביר את נוכחות ספינות המלחמה שלהן לאורך נתיב המים הזה.

כוחות הקואליציה בראשות ארה”ב ביצעו התקפות תגמול מסיביות על מאגרי תחמושת ונשק ומתקנים אחרים של החות’ים.

 

ספינות מלחמה ומטוסי קרב אמריקאים מפציצים ןמיירטים באופן שגרתי מל”טים וטילים חות’ים שמוכנים לשיגור באזורים שבשליטתם בתימן.

הגנרל גרינקוביץ’ אמר שקשה לארה”ב לדעת את הכמות המדויקת של הנשק שנותר לחות’ים.

הוא אמר כי ארצות הברית יודעת בכמה כלי נשק היא פגעה ואת שיעור הצלחת התקיפות שלה, אבל לא ברור כמה כלי נשק היו לחות’ים בתחילת הדרך.

מפקד בכיר זה של חיל האוויר האמריקני הדגיש כי גורם מסבך נוסף הוא נושא אספקת הנשק מאיראן.

לדבריו, ארה”ב מאמינה שלחות’ים היו עשרות טילים בליסטיים נגד ספינות כשהחלו בהתקפותיהם ושיגרו עשרות עד כה, ולכן חשוב להבין עד כמה איראן יכולה לחמש את המיליציה מחדש.

 

באוקטובר האחרון אמר מפקד חיל האוויר האמריקני במזרח התיכון כי ארצות הברית, על ידי הגדלת סד”כ כוחותיה באזור המפרץ הפרסי והפגנת כוח, גרמה לנסיגה של איראן מתקיפת ספינות באזור זה.

בנוסף להתקפות החות’ים, שלטונות איראן תפסו שוב ושוב מכליות נפט זרות עם האשמות כמו “התנגשות במתקנים ימיים או כלי שיט”, “זיהום הסביבה” וכן הלאה, ולאחר שקיבלו פיצוי ממדינות זרות, כולל שחרור מכליות נפט איראניות שנתפסו, האיראנים שחררו אותן במים בינלאומיים.

הפיליפינים הודיעו ב-8 באפריל כי איראן שחררה את כל 18 אנשי הצוות הפיליפינים של מכלית הנפט שנתפסה בים עומאן בינואר השנה.

תמונה

קרדיט: רדיו פרדה