בכיר אמריקאי שולל תגובה של איראן על הפיגוע בדמשק וקורא לה "נמר של נייר"

בכירים אמריקאים שללו שאיראן תגיב בצורה משמעותית למתקפה הישראלית חסרת התקדים על הקונסוליה שלה בדמשק שגרמה להרג של 7 מפקדים משורות  משמרות המהפכה.
איראן נקלעה לבעיה לאחר התקיפה הישראלית, שכן היא נדרשה להגיב להרס הקונסוליה שלה ולרצח שני מפקדים בכירים במשמרות המהפכה, אך במקביל היא לא רוצה להיכנס לסכסוך רחב יותר עם ישראל.
סוכנות הידיעות רויטרס ציטטה גורמים אמריקאים שאמרו כי ארה"ב צופה מקרוב כדי לראות אם סוכנים איראנים יתקפו כוחות אמריקאים המוצבים בעיראק ובסוריה לאחר התקיפה הישראלית.
עד כה, וושינגטון לא השיגה מידע מודיעיני המצביע על כך שקבוצות הנתמכות על ידי איראן מבקשות לתקוף את כוחות ארה"ב בעקבות המתקפה ביום שני, על פי הגורמים הרשמיים.

איראן בבעיה

בכיר אמריקאי ששוחח עם רויטרס בעילום שם אמר כי איראן עומדת בפני הדילמה של רצון להגיב כדי להרתיע מתקיפות ישראליות נוספות מסוג זה, תוך הימנעות ממלחמה כוללת.

הוא הוסיף: "איראן מתמודדת עם הדילמה האמיתית הזו. אם היא תגיב, היא עשויה להגיע לעימות שהיא בבירור לא רוצה. היא מנסה לשנות את פעולותיה באופן שמראה שהיא מגיבה אך לא מסלימה".
הוא הוסיף: "אם איראן לא תגיב במקרה הזה, זה בעצם יהווה אינדיקציה לכך שהיא לא יותר מאשר נמר נייר".
למרות זאת, הדגיש הבכיר האמריקני כי לאור חשיבותה של התקיפה הישראלית, איראן עשויה להיאלץ להגיב בתקיפת אינטרסים ישראלים במקום לרדוף אחרי כוחות אמריקאים.

האפשרויות של איראן להגיב על תקיפת הקונסוליה בדמשק

מומחה לענייני המזרח התיכון במועצה ליחסי חוץ, אליוט אברמס, סבור שאיראן לא רוצה מלחמה כוללת עם ישראל, אבל היא עשויה לתקוף אינטרסים ישראלים.
הוא חושב שאיראן עשויה להגיב בדרכים רבות אחרות, כמו ניסיון לפוצץ שגרירות ישראלית, או על ידי האצת תוכנית הגרעין שלה.

ג'ון אלתרמן, מנהל תוכנית המזרח התיכון במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים בוושינגטון (CSIS), מסכים עם אברמס שאיראן לא רוצה להגיב מסיבית למתקפה על שגרירותה.
הוא הדגיש כי "איראן פחות מעוניינת ללמד את ישראל לקח ויותר מעוניינת להראות לבעלי בריתה במזרח התיכון שהיא לא חלשה".

וושינגטון שוללת את תגובתה של איראן לפיגוע הקונסוליה בדמשק

קרדיט: סוריה טי וי    קרדיט לתמונות: תסנים